תיירות

מטיילים, אך לא בישראל: האמירתים מקום 6 בעולם בהוצאות תיירות

סין היא המדינה שאזרחיה מוציאים הכי הרבה על תיירות בעולם, אחריה ארה"ב, גרמניה, צרפת ובריטניה. את המקום השישי תופסים אזרחי האמירויות, שרק מעטים מהם הגיעו לישראל מאז הסכמי אברהם
מערכת ice | 
הוצאות תיירים (צילום פלאש 90/ מתניה תאוסיג, vecteezy, shutterstock)
מאז הסכמי אברהם בשנת 2020 פתחו עידן חדש ביחסי ישראל עם מדינות המפרץ. מאז ההכרזה ההיסטורית, כמיליון ישראלים כבר טיילו בפנינות המדבר של דובאי ואבו-דאבי. אולם, נראה כי האמירתים לא נהרו בהמוניהם לישראל. מספר התיירים שהגיעו מאיחוד האמירויות לישראל מאז שנת 2020 הוא כ-1,600. 
אפשר היה לחשוב שהאופי השמרני שלהם או העובדה שלא חסר להם כלום שם, גורמים להם לא לטייל הרבה בעולם, אולם מסתבר שהאמירתים הם האוכלוסייה השישית בעולם שמוציאה הכי הרבה על תיירות.
כפי שמראה סרטון ה-Racing Bars של statista, המבוסס על נתוני UNWTO, האמירתים נכנסו לעשירייה הראשונה של מדד הוצאות התיירות בשנת 2020, בשנה של הסכמי אברהם. בנוסף ניתן לראות בסרטון כי הוצאות התיירות היוצאות של נוסעים סינים גדלו יותר מפי עשרה בין 2006 ל-2019, מה שהזניק את סין לראש דירוג הוצאות התיירות הבינלאומיות, עמדה שאפילו החזיקה בה במהלך מגיפת הקורונה, למרות הגבלות נסיעה נרחבות.
  
מלבד סין, ארה"ב נמצאת בפסגת הדירוג או קרובה אליה בשלושת העשורים האחרונים, כאשר גם נוסעים מגרמניה, צרפת ובריטניה מבלים בחופשיות בחו"ל. הדירוג משקף יפה את העלייה בשגשוג במדינות מסוימות, כאשר גם קטאר והודו נכנסו כולן לעשירייה הראשונה בשלב מסוים בחמש השנים האחרונות.
יום התיירות העולמי, שנחגג בשבוע שעבר ב-27 בספטמבר, משמש כהכרה עולמית בתפקיד החיוני שממלאת התיירות בעולמנו. המיזם הוקם על ידי ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) בשנת 1980 כדי לחגוג את הערך החברתי, התרבותי, הפוליטי והכלכלי של התיירות.
לתיירות יש לא רק את הכוח לטפח הבנה בין מדינות ולקדם חילופי תרבות, אלא שהיא גם מניע חשוב של צמיחה ופיתוח כלכליים. במיוחד עבור מדינות קטנות יותר שאינן עשירות במשאבים ואינן ממלאות תפקיד מרכזי בסחר העולמי, תיירות היא לעתים קרובות מגזר יצוא מרכזי, מושך הון זר ויצירת עושר על ידי טיפוח מגזר השירותים המקומיים, במיוחד בתחום האירוח, תחבורה ו בידור.
במהלך העשורים האחרונים, העולם ראה עלייה תלולה בתיירות הבינלאומית, כאשר העולם נעשה גלובלי יותר וההתקדמות בתחום התחבורה הגדילה את הניידות והורידה את עלויות הנסיעה. עושר ושגשוג תרמו גם לעלייה בנסיעות בינלאומיות, במיוחד במדינות כמו סין, שבהן מעמד ביניים הולך וגדל הראה בבירור תיאבון לחקור את העולם בעשור האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה