תיירות

בדרך להסכם? ביקור ממשלתי רשמי ראשון בסעודיה

בעיצומו של הדיון על הסכם נורמליזציה אפשרי עם סעודיה, שר התיירות חיים כץ נחת בריאד על מנת להשתתף בכנס תיירות בינלאומי. זהו הביקור הממשלתי הרשמי הראשון בממלכה
מערכת ice | 
חיים כץ (צילום אוליביה פיטוסי פלאש90)
שר התיירות חיים כץ (הליכוד) נחת יחד עם אנשי משרדו היום (שלישי) בריאד, בירת ערב הסעודית. כץ ואנשי משרד התיירות ייקחו חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO).
מדובר בביקור רשמי ראשון של שר ישראלי בסעודיה, וזה קורה עוד לפני שסוכם דבר או נחתם הסכם עם מדינת המפרץ. 
הביקור מגיע פחות משבוע לאחר ההצהרה המפתיעה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. "הסכם עם ישראל יהיה הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה" אמר מב"ס בראיון לרשת פוקס ניוז. "כרגע אין לנו יחסים איתם אך כל יום שעובר מקרב אותנו יותר להסכם כזה, מתנהל עם ישראל משא ומתן טוב, אבל אנחנו עדיין צריכים לראות מה עושים עם הפלסטינים, אנחנו מקווים שהסכם כזה יביא להקלה לפלסטינים וימצב את ישראל כשחקנית חשובה במזרח התיכון".

בביקור, שיימשך יומיים, השר כץ ישתתף במספר אירועים ודיונים מקצועיים, ויקיים פגישות עם מקביליו, בדגש על שרים מהמזרח התיכון. הכינוס, בהשתתפות מובילי מדיניות התיירות בעולם, נערך לציון יום התיירות הבינלאומי.
שר התיירות חיים כץ מסר עם הגעתו כי "התיירות היא גשר בין עמים. לשותפות בנושאי תיירות יש פוטנציאל לקירוב לבבות ופריחה כלכלית. אפעל ליצירת שיתופי פעולה לקידום התיירות ויחסי החוץ של ישראל".
בשנה האחרונה ישראל חיזקה את מעמדה בארגון התיירות של האו"ם ולאחרונה נבחרה לראשונה לתפקיד רישמי בארגון, ומובילה צוות משימה (Task Force) לעיצוב תפיסת התיירות העולמית של הארגון, לצד ספרד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה