תיירות

נתב"ג תחת איום ביטחוני: מי עומד מאחורי מתקפת הסייבר?

בהמשך לחשיפת שיבושי ה-GPS בנתב"ג בחודשים האחרונים - בכאן חדשות נחשף כי סוריה ולבנון עומדות מאחורי מתקפת הסייבר שהובילה לשיבושי ה-GPS שהתגברו בחודשים האחרונים
תום נחום | 
כאוס בנתב"ג (צילום פלאש 90)
יכול להיות שאת הפרט הזה לא הכרתם. בתקופה האחרונה מטוסים שמגיעים לנמל התעופה בן גוריון, נוחתים במסלולים שעוברים מעל אזור חשמונאים. אבל מה זה אומר בעצם? הרי זה מסלול שמצריך סיבוב ארוך יותר, אך חנן גרינווד ושמעון יעיש מישראל היום הסבירו מדוע וחשפו את שיבושי ה-GPS בנתב"ג, כאשר בהמשך, בכאן חדשות חשפו את האמת מאחורי הנושא ומי עומד מאחורי אותם שיבושים.
אשת התקשורת הוותיקה, מגישת קשת 12 אופירה אסייג, פרגנה לפרסום של כאן 11 בנוגע לשיבושי ה-GPS בנתב"ג וכתבה בחשבון הת'רדס שלה כך: "שיבושי ה-GPS בנתב"ג | גורם המעורה בפרטים לכאן חדשות: סוריה ולבנון גורמות לשיבושים שהתגברו בחודשים האחרונים".
למרבה הדאגה, לאחרונה מתברר כי יש מתקפה קשה על ישראל שלא שמעתם עליה אשר מונעת ממטוסי נוסעים ניווט ב-GPS לנחות בבטחה. החלו בחודשים האחרונים הפרעות חוזרות ונשנות שמאחוריהן עומדים אלמונים, רוב הסיכויים שמחוץ לישראל ומשבשת את התכניות למטוסים הנוחתים. 

על פי הדיווח בישראל היום, תושבים פנו לאחרונה לראש מועצת בנימין ישראל גנץ, כדי להלין על הנזק שנגרם לשנתם בלילה בשל המטוסים שחולפים מעליהם  גנץ פנה לרשות שדות התעופה וקיבל חשיפה נדירה למצב בו נמצאת הרשות.
יש לציין כי ההפרעות המדוברות של אותו גורם עלום, מתבצעות כעת דווקא בתקופה הכי עמוסה של נמל התעופה בן־גוריון שמתמודד ממילא הקיץ עם עומסים חריגים בנחיתות והמראות עם כ-100 אלף נוסעים בכל יום בחגי תשרי ובקיץ שעוברים בשדה.
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ הסביר: "אנחנו בקשר רציף עם רשות שדות התעופה כדי לבחון אפשרויות שונות לטיפול במטרד הרעש הנורא שנחת על תושבי האזור. אנחנו מבינים שיש אילוצים ברמה הביטחונית והטכנולוגית, אבל נמשיך לעמוד בשיח שוטף עם בכירי רש"ת כדי למצוא חלופות ופתרונות להקלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה