תיירות

כעס בממשלה: זו ההחלטה השנויה במחלוקת של אונסק"ו

במהלך כינוס של אונסק"ו בסעודיה, בו השתתפה גם המשלחת הישראלית, הצביעו החברות בארגון בעד צירוף תל א-סולטאן לרשימת אתרי המורשת. משרד החוץ גינה ואמר: "החלטה מעוותת"
מערכת ice | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במהלך ישיבה של ארגון אונסק"ו שנערכה בריאד, ברית סעודיה התקבלה ההחלטה כי תל א-סולטאן יוכר כ"אתר מורשת עולמי פלסטיני". כמו כן, האו"ם הבהיר שבסמוך לתל יש אתרי מורשת יהודיים ונוצריים שלא נכללים ברשימה  אך קיים ערך בשימורם.
למרות ההחלטה שהתקבלה ישנו גם הישג חשוב למדינת ישראל. העובדה שבכנס השתתפה גם משלחת ישראלית רשמית, שהורשתה לראשונה להיכנס לסעודיה לצורך הוועידה. יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שאונסק"ו מכריזה על "אתר מורשת עולמי פלסטיני" וכי כבר בשנת 2017 העיר העתיקה של חברון הוגדרה כך. 
תל א-סולטאן  הוא התל המרכזי בעיר יריחו. הוא מגיע ל-21 מטרים מעל סביבתו ושטחו הוא 40 דונם. בתל ישנם ממצאים רבים כמו מגדל יריחו העגול. כמו כן, דיפלומט בכיר דיווח לסוכנות הידיעות הצרפתית כי: "האתר הוכנס לרשימה לאחר שלוש שנים שבהן היה מועמד, שבמהלכן אף מדינה לא הביעה התנגדות לצירופו. אין שרידים יהודיים או נוצריים באתר. זה אתר עם שרידים פרהיסטוריים".
לאחר קבלת ההחלטה, משרד החוץ פרסם הודעה רשמית: "למרות המסר של מזכ"ל ועדת המורשת של אונסק״ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרהיסטורי לאתרים יהודים ונוצרים באזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק״ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".
אבו מאזן לא איחר ושיבח את החלטת הארגון ואמר כי: "יש חשיבות רבה, היא מהווה עדות לאותנטיות ולהיסטוריה של האנשים הפלסטינים. "הרשות הפלסטינית תמשיך לשמר את האתר הייחודי הזה, עבור כל האנושות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה