תיירות

מטוס מלא בישראלים ביצע נחיתת חירום בסעודיה

המטוס שהמריא מאיי סיישל לנתב"ג, היה אמור לנחות ב-22:30, אך נאלץ לנחות בג'דה בעקבות תקלה טכנית
מערכת ice | 
התרסקות מטוס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

טיסת HM22 של חברת "אייר סיישל" שהייתה אמורה לנחות בנתב"ג בשעה 22:30 (שעון ישראל) ביצעה נחיתת חירום בג'דה שבסעודיה. למרות שהמטוס מלא בישראלים, התגלתה בו תקלה טכנית שחייבה את צוות האוויר להנחית את המטוס בשדה התעופה הקרוב ביותר.

לפי הודעת חברת התעופה, המטוס נחת בשדה התעופה בג'דה בהצלחה ויצא מטוס חלופי על מנת להחזיר את הנוסעים לישראל בשלום. משרד החוץ מסר כי: "המחלקה לישראלים בחו"ל מטפלת באירוע נחיתת החירום בג'דה שבסעודיה. הנושא בטיפול כל הגורמים הרלוונטיים במערכת הממשלתית הישראלית.
 


לכל טיסה שיוצאת לישראל ישנם שדות תעופה רבים בעולם שעוברים את אישור מערכת הביטחון לנחיתת חירום לאחר בדיקות רבות מצד הגורמים הרלוונטיים. יתכן כי אישור זה ניתן לאחרונה על רקע שיחות הנורמליזציה שמתנהלות בעצימות גבוהה בין ישראל לערב הסעודית בתיווך אמריקאי. 

הדובר לביטחון לאומי ג'ון קירבי אף הכחיש מצידו לפני מספר שבועות את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו, ארצות הברית וסעודיה הגיעו להבנות שיאפשרו לסעודים לוותר על ההקלות לפלסטינים במסגרת הסכם נורמליזציה עם ישראל. הוא עוד אמר כי: "אין עדיין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה או לכל שיקול ביטחוני אחר שיש לנו ולבני בריתנו באזור."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה