תיירות

אל על בטיסה מיוחדת: אלו 215 האנשים שנבחרו להמריא

215 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה עלו הבוקר לישראל בטיסה מיוחדת של אל על וארגון 'נפש בנפש', מתוכם כרבע צעירים וצעירות שצפויים להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. לראשונה, העולים בטיסה עברו הליך קליטה מלא ובו הוענקו להם תעודות העולה על המטוס. השר סופר: ״מאחל לעולים הרבים הצלחה רבה וקליטה קלה ומיטבית בארץ"
מערכת ice | 
מטוס אל על (צילום פלאש 90/ משה שי)
הבוקר (רביעי) נחתו בישראל, בטיסה מיוחדת של אל על וארגון "נפש בנפש", 215 עולים ועולות חדשים, אשר עלו מארה"ב וקנדה ויתחילו את חייהם החדשים כאן בארץ. זו הטיסה ה-64 שמוציא הארגון בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קרן קימת לישראל ו-JNF ארה"ב, כאשר במהלך השנים העלו למעלה מ-75,000 עולים חדשים.
נוסעי טיסת הצ'רטר, שמתווספים למעל ל-1300 יהודים מצפון אמריקה שעלו ארצה מתחילת השנה, מגיעים מכל רחבי מדינות ארה"ב ופרובינציות קנדה – ניו יורק, ניו ג'רזי, קליפורניה, טקסס, אוהיו, מסצ'וסטס, אונטריו, מינסוטה, אילינוי ועוד.

עוד עולה מניתוח הנתונים של העולים החדשים כי הערים המרכזיות בהם בחרו להתיישב העולים החדשים הן ירושלים, תל אביב-יפו, רעננה, בית שמש, חיפה, עפולה, מודיעין-מכבים-רעות ועוד. מקצועות התעסוקה המובילים בקרב  העולים הטריים הינם: רפואה, חינוך, הנדסה, הנהלת חשבונות, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק ועוד.
לאחר פיילוט מוצלח בקיץ שעבר, שערכו נציגי משרד העלייה והקליטה ורשות האוכלוסין, על טיסת הצ'רטר של "נפש בנפש", השנה הוחלט לראשונה להרחיב את שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים ולבצע הליך קליטה מלא לכלל העולים בטיסה. בתוך כך, העולים מילאו את כל הטפסים הרלוונטיים ותעודות העולה ניתנו להם כבר על המטוס, דבר שיחסוך עבורם זמן רב הכרוך בקביעת תור ייעודי והגעה פיזית לאיסוף התעודות בימים שלאחר העלייה ארצה.
שר העלייה והקליטה אופיר סופר ברך את העולים החדשים: ״שמחתי לפגוש את העולים החדשים עם נחיתתם בישראל. תמיד מרגש לראות משפחות עם ילדים, צעירים ומבוגרים, הבוחרים לעשות ציונות ולעלות למדינת ישראל. חרטתי על דגלי מיום כניסתי למשרד להביא עוד ועוד עולים חדשים מארצות הברית ובעזרת התוכניות המותאמות שנשיק בקרוב וביחד עם השותפים היקרים מ-׳נפש מנפש׳ אני מאמין שנעמוד במשימה. אני מאחל לעולים הרבים הצלחה רבה וקליטה קלה ומיטבית בארץ. ברוכים השבים הביתה".
הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ״ל ״נפש בנפש״: ״אנו מציינים בהתרגשות שנה נוספת של עשייה ענפה ושל המשך הגשמת החלום הציוני וצופים שהעולים בטיסה זו ישתלבו בפסיפס המדהים של מדינת ישראל. הטיסה הנוכחית מרגשת במיוחד עם עשרות צעירים שעזבו את החיים המוכרים מאחור כדי לעלות בגפם לישראל ובחרו להתגייס לצה"ל, לצד אנשי רפואה מנוסים שיחזקו את תשתיות שירותי הבריאות במדינה, אנשי חינוך, תעשייה והייטק ועוד. נמשיך ללוות אותם ואת אלפי העולים החדשים שעוד יגיעו, לאורך תהליך קליטתם כאזרחי מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה