תיירות

התקדמות בתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב? פקחים אמריקאים ביקרו בארץ

פקחים אמריקאים הגיעו השבוע לארץ וסיירו ביהודה ושומרון, במטרה לבדוק את התנאים לפלסטינים המחזיקים באזרחות אמריקאית. מדובר בחלק מהתוכנית במטרה להגיע להסכם לביטול הפטור מויזה בכניסה לארצות הברית לישראלים
מערכת ice |  1
דגלי ארצות הברית וישראל (צילום shutterstock)

התקדמות בתוכנית הפטור מויזה לארצות הברית? פקחים אמריקאים הגיעו השבוע לארץ וביקרו בחשאי במעברי הגבול הפלסטינים, זאת במטרה לבחון את התנאים להם זוכים פלסטינים המחזיקים באזרחות אמריקאית, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". כזכור, מדובר באחד מהתנאים המדוברים במהלך המגעים עם ארצות הברית בנושא הפטור מוויזה לישראלים.

לפני כשבועיים דווח כי בישראל נתנו אור ירוק לפיילוט למעבר לתוך תחומי מדינת ישראל, של אזרחים פלסטינים ומדינות הערב המחזיקים באזרחות אמריקנית, זאת לאחר ששר הפנים קיבל אישור מהשב"כ לכך, בארצות הברית עוקבים בדריכות אחר חלק זה בביצוע הפיילוט שכן מדובר בתנאי חשוב עבור האמריקאים.
 


כתנאי לדרישה הישראלית לאפשר לאזרחים ישראלים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה, דורשים האמריקאים תנאים זהים עבור אזרחים המחזיקים בדרכון אמריקאי ללא קשר למוצאם, בין אם מדובר בישראלים או בפלסטינים, תקופת הפיילוט החלה לפני כ-שבועיים ובו על ישראל להראות כי היא מטפלת בבקשות לכניסה לשטחי הארץ באזרחים האמריקאים ללא קשר למוצאם, אזרחים פלסטינים המחזיקים באזרחות אמריקאית סיפרו ל"רויטרס" כי מאז השקת הפיילוט הם חשים בשינוי.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך הם דואגים לפלסטינים, פשוט אובססיה. שייקחו אותם (ל"ת)
    ויחט 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור