תיירות

אימה בשחקים: הנחיתה אף פעם לא הייתה מלחיצה יותר

אל תגידו לא ידענו. לפחות שמונה תקריות בהן שני מטוסים מסחריים כמעט והתנגשו על מסלול הנחיתה בעקבות תקלות מערכת הבטיחות אירעו מתחילת השנה. ב-FAA טוענים כי המערכת בטוחה ב-99%, האם זה מספיק?
מערכת ice | 
נחיתה (צילום shutterstock)
שניות מאסון? מאז תחילת השנה, היו לפחות שמונה תקריות בהן שני מטוסים מסחריים כמעט והתנגשו על מסלול הנחיתה והוגדרו כחמורות על ידי הרגולטורים או שנפתחו בעקבותיהן חקירות. מדובר במספר כמעט כפול מהממוצע השנתי בחמש השנים האחרונות.
נראה כי התופעה לא תחלוף מהעולם כל עוד מערכת הבטיחות ASDE-X – שמטרתה להתריע בפני הפקחים על כלי רכב הנמצאים על מסלולי ההמראה והנחיתה – משתמשת בציוד בן עשרות שנים לו יש קושי במציאות חלקי חילוף, כך פורסם בבלומברג.

"זהו קו ההגנה האחרון שמונע התנגשות קשה בין שני מטוסים מסחריים", אמר ג'ף גוזטי, לשעבר הממונה על חקירת תאונות ברשות התעופה הפדרלית (FAA) לבלומברג. "אני מופתע שהמערכת הזאת לא קיימת ביותר שדות התעופה".
תקלות חוזרות ונשנות במערכת והקושי במציאת חלקי חילוף גרמו לכך שבשדות תעופה מהגדולים בארה"ב הושבתו המערכות למספר ימים. ב-FAA הודיעו כי ימשיכו להשתמש במערכת הקיימה, אבל מחפשים כעת גם טכנולוגיות חדשות יותר.
למרות זאת, ב-FAA מדגישים כי המערכת מהימנה ושב-99% מהזמן היא מתפקדת ובנוסף פועלים ב-FAA לנקוט בצעדים נוספים הכוללים שיפור הסימון במסלולי הנחיתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה