תיירות
בשורה לתושבי אילת: נחתם הסכם שיזניק את כלכלת העיר
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "אנו רואים הכרח לאומי לשמר את אופציות הפיתוח של נמל אילת כתשתית לאומית שתשרת כ-10% לפחות מהיקף סחר החוץ העתידי של ישראל, לרבות מכולות ופיתוח פארק לוגיסטי מתקדם"
חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו היום (א' 1.1.23) על מסמך הצהרות לפיו הן מתחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של נמל אילת על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת ולטובת יחסי עיר - נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.
בבסיס ההצהרה צוין, כי נמל אילת כשער הדרומי של מדינת ישראל הינו תשתית לאומית אסטרטגית החיונית לתפקוד המשק וכי העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל, רואה בפיתוח הנמל, מנוף כלכלי ראשון במעלה להתפתחות העיר ולחוסנה. על ההצהרה המשותפת חתמו, ראש עיריית אילת - אלי לנקרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל – יצחק בלומנטל ויו"ר חברת נמלי ישראל – עוזי יצחקי.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "אנו רואים הכרח לאומי לשמר את אופציות הפיתוח של נמל אילת כתשתית לאומית שתשרת כ-10% לפחות מהיקף סחר החוץ העתידי של ישראל, לרבות מכולות ופיתוח פארק לוגיסטי מתקדם. נמל אילת במצבו הנוכחי אינו מספק את הצרכים העתידיים של השער הימי הדרומי, לנוכח מגמות עולמיות ואזוריות עתידיות, ולנוכח הצורך בשמירת חוסנה ועצמאותה של מדינת ישראל ונדרשים צעדים להגדלתו ולהתאמתו, לרבות הארכת רציפים, התאמתו לאוניות מכולות גדולות ומתקדמות, פיתוח פארקים לוגיסטיים וחיבור לתחבורה יבשתית, בדגש על רכבת למען חוסנה של מדינת ישראל".
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "נמל אילת השער הדרומי של מדינת ישראל לאפריקה ולאסיה הפך להיות גם נכס אסטרטגי ויהווה גשר בינלאומי וזירת פעילות מרכזית עבור המשק הישראלי בשנים הבאות. מסמך הכוונות מעגן התחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת לצד ענף התיירות ויביא לצמיחה מאוזנת של העיר. ההסכם המניע את פיתוח הנמל, נחתם במקביל לעבודה מואצת שאנו מובילים לקידום פרויקט הרכבת לנוסעים ומטענים, ובשילוב עם שדה התעופה הבינלאומי "רמון-אילת" תהפוך העיר אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי אזורי, ראשון ויחיד מסוגו, אשר יחזק את כלכלת ישראל ויבטיח את עתידה של אילת".
"חברת נמלי ישראל רואה בנמל אילת נכס אסטרטגי וכלכלי לכלל המשק הלאומי, הודות למיקומו הגיאוגרפי הייחודי, לצד הגידול הצפוי בהיקף מטעני סחר החוץ של ישראל, השינויים בתעבורה הימית באזור ובעולם, הסכמי אברהם ושינויים גיאו-פוליטיים נוספים, וכן יתרונותיו הפיזיים של מפרץ אילת לפיתוח תשתיות נמליות", צוין במסמך הצהרת הכוונות. עוד מציינים בחברת נמלי ישראל, כי בערי נמל אחרות בישראל, בהן מתקיימת פעילות נמלית ענפה, לרבות פארקים לוגיסטיים הקשורים ישירות לסחר החוץ הנמלי של ישראל, עומדת כיום התרומה של הפעילות הנמלית לכלכלה העירונית על 1.5-1.8 מיליארד שקלים בשנה. תרומה עתידית כזו לכלכלת אילת חשובה ליציבותה ולחוסנה הכלכלי של העיר. זאת ועוד, 99% ממטעני סחר החוץ של ישראל משונעים דרך נמלי הים. ב-25 השנים הקרובות צפויה אוכלוסיית ישראל להכפיל את עצמה והיקף מטעני סחר החוץ יגדל פי 3.
עוד ב-
חברת נמלי ישראל מתחייבת לתכנן את פיתוח הנמל תוך שימת דגש מקדמי מלא להיבטים האקולוגיים הרגישים במפרץ אילת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי שמירת הטבע והמגוון הביולוגי, כאשר האיזון בין כלל היבטי הקיימות – סביבה, חברה וכלכלה, מנחים את כל שלבי התכנון והביצוע. עוד במסגרת הצהרת הכוונות סוכם, כי הסביבה העירונית הנושקת לנמל אילת תפותח ותהיה סינרגטית לפעילות הנמל ותקיים עמו יחסי גומלין מיטבי, ללא יצירת מגבלות על פעילותו. חברת נמלי ישראל ועיריית אילת מתחייבות כאמור לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי-תעסוקתי של העיר אילת, ולטובת יחסי עיר-נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.נמל אילתעומרי 01/2023/04הגב לתגובה זו0 0עכשיו הבנתם למה אני מתכוון ,מבחינה כלכלית ותיירות בלבד ,עשיתי שהכלבלה מתחילה מאילת ולא מהנגב ,יש לנו תקציב מדוחות תנועה ,אגרות במעברים ,נמל כלכלי תעזבו קזינו תבטלו אותו ,יש בתוך מלון טאבא ,חוקי ,כל מה שמייבאים סוג א' וגם יחידות דיור לתיירים העשירים להשכיר לחופשה שלהם ,וגם אוכל טעים וספינות תיירות ,כל זה תקציב מתמיד ,אל תערבו את הסוחטים מירושליים בענייננו ,תשבו ביחד ,אפילו תוכנות גיבוי בנק ,זה הכל זה הבסיס של ההתחלהסגור
-
5.בושהאילתית 01/2023/04הגב לתגובה זו0 0בושה שהוא ראש העיר שלנוסגור
-
4.בושהאילתית 01/2023/04הגב לתגובה זו0 0כי זה מאוד הכרחי לעיר . ראש עיר מעפןסגור
-
3.הנמל הכי מושחת בישראלאילתי 01/2023/01הגב לתגובה זו1 0נמל אילת חוץ מנזקים לא מועיל לעיר אילת בכל יום עשרות משאיות ענק מובילות פוספטים מזהמים אלפי מכוניות בכל שבוע מגיעות לאילת באוניות ענק שמגיעות למפרץ השליו והקטן הזה ופורקות אלפי מכוניות שמובלות על ידי משאיות ענק בעיר ותופסות חניות ענק מפלצתיות שאין שני להם בעולם . ספינות עגלים מסריחות לנו את העיר עם זבובים בכל פעם שהם מגיעות לנמל . ובנמל השכן של עקבה בכל שבוע 2 או שלושה אוניות קרוז עמוסות בתיירים . נמל אילת חייב להיסגר ולהעביר אתהכל הפעילות לאשדוד ולאילת יבואו רק אוניות תיירים .סגור
-
2.תנו לי להביןרפא 01/2023/01הגב לתגובה זו2 0כמה כסף ראש העיר קיבל בשביל לחתום על הסכם עם הנמלים? אז בזמן שאנחנו נאבקים בקבלת חופים חזרה, חתמת על הסכם להגדיל את הנמל, נכס לעיר. אולי שווה לבדוק כמה מועסקים שם, ויותר טוב, האם אדם רגיל אילתית יצליח להשתחל לקומבינות שצריך להשיג... איזה כיף עם לנקרי, בטח תסדר לכמה חברים ומשפחה לעבוד בנמל ולהרוויח עשרות אלפים בחודשסגור
-
1.עדייןאוזוספ הממציא 01/2023/01הגב לתגובה זו1 0קבוצה קטנה יחסית לעיר שלמה שתלויה בעבודת מלונאות שלא שווה כלום , אין עתיד ...סגור