תיירות

הסוף לשערורייה בכנרת? אלו האתרים שהציבור יקבל בחזרה

?משיבים את חופי הכינרת לציבור: הרשות לאכיפה במקרקעין פירקה את הגדרות שנבנו בניגוד לחוק במתחם ימק"א, חולקו קנסות במאות אלפי שקלים
מערכת ice |  1
האכיפה בכנרת (צילום הרשות לאכיפה במקרקעין)
היום (שני) ביצעו מפקחי מחוז צפון של הרשות לאכיפה במקרקעין הריסה של גדרות במתחם ימק"א שנבנו בניגוד לחוק בתחום ים כינרת ומנעו מהציבור גישה חופשית למעיין ולים. ההריסה בוצעה לאחר שנה של הליכים משפטיים שנוהלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין תוך שהן בית משפט השלום והן בית המשפט המחוזי בערעור קיבלו את טענות הרשות לאכיפה וקבעו כי יש לקיים את צו ההריסה שהוצא על ידי הרשות.
בשבוע שעבר ניתנה ההחלטה בערעור על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת שקבע כי העבודות האסורות להקמת הגדרות התבצעו "בסביבה חופית המהווה משאב ציבורי, ובנסיבות העניין ברור כי הצורך בשמירה על סביבה חופית הוא אינטרס חשוב ועליון הגובר על כלל השיקולים האחרים שנטענו ע"י המערערת". 

הריסה זו מצטרפת לשורת פעולות אכיפה שנוקטת הרשות לאכיפה במקרקעין בתחום ים כינרת בשנים האחרונות: הרשות חילקה למספר חופים שמבצעים שימוש אסור בחוף התראות וקנסות הנעים בין 300-600 אלף שקלים לכל חוף. 
לפני מספר ימים בוצעה הריסה עצמית של גדרות שנבנו באופן לא חוקי בחוף תמר ומנעו מהציבור גישה חופשית לכינרת לאחר שננקטו פעולות אכיפה על ידי הרשות.  בימים אלו הרשות לאכיפה במקרקעין מנהלת בבית המשפט עוד מספר תיקים שעניינם בניה לא חוקית בחופי הכינרת.
הרשות לאכיפה במקרקעין תמשיך להקפיד ולאכוף כל בנייה לא חוקית חדשה בתחומי ים כינרת ותמנע כל מצב של הצבת עובדות בשטח שימנעו מהציבור גישה חופשית למשאבי הטבע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה נשמע דבר כזה שסוגרים שטח בניגוד לחוק ולא שוברים
    הגיע הזמ איפה נשמע 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להם את כל הדברים במקום. למה זה מגיע בכלל לבית משפט?
    סגור