תיירות

משבר בנתב"ג: זה הסיוט שמצפה לנו בשנים הבאות?

מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי טוען בכנס התעופה של ישראל כי, "חסרה ראיה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה בישראל"
מערכת ice | 
עומס בנתב"ג (צילום פלאש 90)
מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי התייחס בכנס לפתרונות עתידיים בעניין שדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל  והזהיר מפני משבר בענף התעופה בארץ.  טופולינסקי ציין את דיוני הוועדה להקמת שדה תעופה בינלאומי ואמר, "לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב"ג בעוד שנתיים-שלוש - התשתיות לא מספיקות.
טופולנסקי הבהיר, כי מספר הנוסעים בנתב"ג צפוי לעלות בשנים הקרובות, וכי רש"ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב"ג אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בעומס.
לדבריו: "אנחנו מרחיבים את נתב"ג, אבל צריך להבין שכדי שנעמוד בעומס, מטוס צריך לנחות כל דקה וחצי, דבר שאינו אפשרי לפי הרגולציה הנוכחית"  
המנכ"ל  ציין  כי גורם מרכזי המונע את הרחבת הפעילות בנתב"ג היא ההגבלה התפעולית במרחב האווירי והדגיש:  "10,000,000 אזרחי ישראל ייפגעו ולא יוכלו לטוס, ואלה שיטוסו ימצאו מספר מצומצם של טיסות, מה שיעלה את מחיר כרטיסי הטיסה והאזרחים ישלמו מחיר יקר מאוד בכדי לטוס".
 טופולנסקי סיכם ואמר כי "יש לי אחריות שיהיה לכולנו אפשרות ומקום לטוס, אבל כדי שזה יקרה חייבים לאפשר לנתב"ג לגדול".
נזכיר כי הועדה להקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל, הגישה את המלצותיה לאחר שבחנה עשרה אתרים פוטנציאלים לצורך העניין, אך לא המליצה על אף אחד מהאתרים שנבדקו. בולטת בירידתה מהפרק היא האפשרות להקמת שדה תעופה חדש ברמת דוד. מדובר בשטח סמוך לקיבוץ רמת דוד שבצפון עמק יזרעאל כך שאם היה מקבהל המלצה היה שדה תעופה במיקום כזה משרת את תושבי צפון הארץ, כמו גם תיירים שממקדים את יעדם באיזור הצפוני יותר. המרחק ממטרופולין חיפה אגב, דומה למרחק בין שדה התעופה לוד לתל אביב, כאשר מדובר באיזור יחסית מפותח מבחינת דרכים לאור פיתוח כביש חוצה צפון שנחנך בשנה שעברה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה