תיירות

תקועים בגבול: ישראלים שנסעו לאומן לא מצליחים לחזור

על אף אזהרות המסע נסעו כ-25 אלף חסידי ברסלב לקבר רבי נחמן באומן. עם תום החג כשרצו לחזור לארץ – נתקעו בגבול אוקראינה-פולין והמזון שלהם אוזל
מערכת ice |  4
אומן (צילום מערכת אייס, pixabay)
מאות ישראלים, רובם חסידי ברסלב שנסעו כמדי שנה לקבר רבי נחמן מאומן שבאוקראינה, נתקעו בדרכם חזרה ולא מצליחים לחצות את גבול אוקראינה-פולין. המצב מדאיג במיוחד לאור העובדה שהמזון והשתיה שלהם אוזלים, והמקומיים מסרבים למכור מזון לתיירים.

אתר Ynet דיווח כי מאות רכבים ואוטובוסים תקועים שעות ארוכות בפקק ארוך בגבול אוקראינה-פולין, מתוכם קרוב ל-30 אוטובוסים עם ישראלים. אחד הישראלים סיפר כי הוא שוהה בגבול קרוב ל-12 שעות והסוף לא נראה באופק. "יש ישראלים שהגיעו לגבול וגילו שהטיסות שלהם התבטלו. יש פה כאוס מטורף. שמענו כמה אזעקות, והמצב באוקראינה מפחיד".
ישראלי אחר סיפר: "יש לנו טיסה בעוד כמה שעות, ואני מפחד לפספס אותה. אנחנו מקווים שלא ניתקע בשבת בגבול. אין לנו שתייה ולא אוכל. האוקראינים מוכרים רק למקומיים פה".
 
מדי ראש השנה טסים מישראל לאומן כמה עשרות אלפי ישראלים לחגוג את ראש השנה ולבקר בקבר הרב. השנה, לאור המלחמה באוקראינה הוציא משרד החוץ אזהרת מסע וגם ממשלת אוקראינה קראה ליהודים להימנע מלהגיע. שגרירות אוקראינה בישראל אף הכריזה שבשל המלחמה לא תתאפשר כניסתם של החסידים והמאמינים למדינה. במכתב שפרסם השגריר האוקראיני יבגן קורניצ'וק נכתב כי ההחלטה נובעת מחשש לחייהם של התיירים הרבים המגיעים מדי שנה לאומן וכי כוחות הביטחון האוקראינים אינם יכולים להבטיח כי יוכלו להעניק אבטחה למתפללים שיגיעו.
למרות זאת, הגיעו לאומן למרבה ההפתעה כ-25 אלף ישראלים שסירבו לוותר על המסורת גם בראש השנה תשפ"ג, למרות הסכנות. גם ח"כ ניר ברקת (ליכוד) הגיע לביקור חשאי באוקראינה כשהוא מלווה באבטחה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עם כל הכבוד, מגיבות בורות
    נתן 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    7 10
    כל מי שהיה בציון רבי נחמן יש לו חלק בגאולה, ומה שעבר על כל אחד ואחד בדרך הלוך וחזור, הוא חלק מהניצחון הכולל של השם יתברך בעולמו. וכל מי שיום יומיים אחרי ראש השנה ישר מוצאת מה לא מחליק לה בגרון, שתפשפש ותמשמש במעשיה....
    סגור
  • 2.
    נסעו למרות ההזהרות, שיקחו אחריות
    ציפי 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    12 6
    שיפעילו את הביטוח שלהם ויפסיקו לבקש עזרה ממדינת ישראל.
    סגור
  • נראה לך עשו ביטוח (ל"ת)
    טל 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מהה? "הצדיק" לא שמר עליכם? מי היה מאמין, אה?
    דגנית אפשטיין 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    14 6
    חייכו אכלתם אותה, חברי כת הזויים שכמותכם. הרווחתם את זה ביושר.
    סגור