תיירות

עוקץ החניות בנתב"ג נחשף: כך גרפו סכומי עתק על חשבונכם

שני חשודים נעצרו בחשד למעורבות ב"עוקץ חניות" מורכב. החקירה הסמויה שהובילה למעצרם חשפה מערכת הונאה מתוחכמת שפעלה בשלוש שיטות עיקריות, תוך ניצול פרצות במערכת החניה של נתב"ג
מערכת ice |  1
נתב"ג (צילום פלאש 90/ משה שי)
במשך שנה, התנהלה מתחת לאפם של מיליוני נוסעים בנמל התעופה בן גוריון הונאה מתוחכמת שגרפה מאות אלפי שקלים, כך על פי פרסום ראשון של N12. שני תושבי אזור השפלה, האחד מנהל חברת שירותי חניה והשני פקיד בכיר בבקרת החניונים ברשות שדות התעופה, נעצרו בחשד למעורבות ב"עוקץ חניות" מורכב. החקירה הסמויה שהובילה למעצרם חשפה מערכת הונאה מתוחכמת שפעלה בשלוש שיטות עיקריות, תוך ניצול פרצות במערכת החניה של נתב"ג.
השיטה הראשונה, שכונתה "חניה בקליק", הייתה פשוטה אך יעילה. הפקיד הבכיר, בעל גישה לשערי החניות, פתח את השער ברגע ששותפו התקרב עם רכב לקוח, מאפשר כניסה ללא תשלום. השיטה השנייה, מוכרת יותר בעולם הפלילי, כללה החלפת לוחיות רישוי ללוחיות מורשות כניסה. הרכבים הגיעו לנקודת מפגש מוסכמת, שם הוחלפו הלוחיות, ואז נכנסו לחניון כאילו היו רכבי עובדים.

השיטה השלישית, "20 דקות", ניצלה את העובדה שהחניה בנתב"ג חינמית ב-20 הדקות הראשונות. החשודים החליפו בין רכבים ששהו בחניון זמן רב לבין אלו שזה עתה נכנסו, מתחמקים כך מתשלום.
המעצר הדרמטי בוצע על ידי יחידות מיוחדות של המשטרה בחניוני הטרמינל עצמו, סימן לסיום החקירה הסמויה המורכבת. החשדות נגד השניים כוללים מגוון עבירות חמורות: הונאה, תרמית, גביית שכר לא חוקית, התחמקות מתשלום, וזיוף. בחיפוש בבית אחד החשודים נתפסו סכומי כסף משמעותיים במזומן - כ-100 אלף שקל ואלפי דולרים ואירו, ממצא המחזק את החשד להיקף הנרחב של ההונאה.
בינתיים, סנגוריו של אחד החשודים מכחישים את כל ההאשמות. הם טוענים כי מרשם, אדם ללא עבר פלילי, מילא תפקיד לא תפעולי בהנהלת החניון, ולכן לא יכול היה להיות מעורב בהונאה. עם זאת, הרשויות נחושות להמשיך בחקירה ולהביא את האחראים לדין. ככל שהחקירה מתקדמת, נראה כי פרשת "עוקץ החניות" בנתב"ג עוד צפויה לספק תפניות מפתיעות ולחשוף את עומק ההונאה שהתרחשה מתחת לאפם של מיליוני נוסעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא על חשבונינו אלא על חשבון רשות שדות התעופה המושחתת
    אחד 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא מצדיק את הגניבה (וזו גניבה לכל דבר) אבל זה לא כמו השחיתות למשל של הקואליציה שם אנחנו בפועל משלמים את החשבון במיסים שלנו.
    סגור