תיירות

אזהרה לטסים לחו"ל: הנגיף החדש שמתפשט באירופה והדביק מיליונים

נגיף חדש כובש את אירופה: בשל העלייה בטמפרטורות שנגרמה ממשבר האקלים, נגיף קדחת הדנגי החל להופיע יותר ויותר במדינות בדרום אירופה. מהן התסמינים ואיך נוכל לשמור על עצמנו מפניו? כל הפרטים
מערכת ice | 
נגיף קדחת מערב הנילוס (צילום vecteezy, freepik)
מומחים ורופאים ברחבי אירופה, מתריעים לאחרונה על האיום מסתמן של קדחת הדנגי, שמתפשטת נכון לעכשיו ברחבי דרום אירופה. האזהרה הנוכחית, מגיעה ברקע החששות הגוברים בנוגע לפוטנציאל הרחב של הפצת הנגיף על ידי יתושים.
קדחת הדנגי, הוא זיהום ויראלי שמועבר על ידי יתושים ומרבית המטיילים מביאים איתם את המחלה מחו"ל כאשר ישנם מינים שונים של יתושים שיכולים להעביר את הנגיף, במיוחד באזורים טרופיים של אסיה, דרום אמריקה ואפריקה. תמונת המצב השתנתה לאחרונה כשהחלו התפרצויות של הנגיף באזורים שעד לאחרונה לא נחשבו כמקומות פוטנציאליים. 
אזור דרום אירופה, הפך לאזור בסיכון להתפרצות הנגיף בשל האקלים הנוח, התיירות העולה והמסחר הגובר. יתרה מזו לפי המומחים בשל שינויי האקלים, האזור הפך לסביבה מדהימה לגידול באוכלוסיית היתושים.
השכיחות של דנגי עלתה פי שלושים במהלך 40 השנים האחרונות, מה שהופך אותה לזיהום הנישא שמתפשט הכי מהר בעולם. רק לאחרונה, נתוני ההדבקות בנגיף עלו במספר מדינות באירופה, בהן: קרואטיה, צרפת, ספרד ואיטליה. המקרים הצפוניים ביותר של המחלה נרשמו בנובמבר 2023 באזור של בירת צרפת פריז.
המאמצים לשלוט בהתפשטות הדנגי במוקדי תיירות עומדים בפני אתגרים רבים. התחלופה הגבוהה של התיירים מקשה על יישום מאמצים ממוקדים, בעוד מחסומי שפה ומערכות בריאות שונות מסבכים את התקשורת והתיאום. 
המחלה יכולה להיות מועברת לבני אדם באמצעות עקיצת יתוש נגוע במיוחד בטמפרטורות גבוהות ואחרי גשמים, מה שמגביר את הסיכון להדבקה. מכיוון שהנגיף מגיע בארבע גרסאות שונות, ניתן לחלות בקדחת הדנגי עד ארבע פעמים.
לפעמים לא קיימים תסמינים, מה שאומר שלא תמיד שמים לב כשנדבקים, אך במקרים מסוימים התסמינים דומים לשפעת קלאסית והם מופיעים מספר ימים עד שבוע לאחר העקיצה. יש לשים לב להופעת תסמינים כאלה, במיוחד בסביבות היום החמישי למחלה. אם החולים לא מקבלים טיפול, ההידבקות עלולה להיות קטלנית.
איך נוכל להתגונן מהנגיף בזמן שהות בחו"ל?
עד שנת 2023, ההגנה נגד הנגיף כללה מריחת משחות נגד יתושים, אך מהרגע שפותח החיסון, סופקה למטיילים הגנה הולמת כלפיו. כמו כן, מומלץ גם ללבוש בגדים קלים וארוכים באזורי סיכון ולהשתמש בתרסיסים דוחי יתושים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה