תיירות

נתוני התיירות: 1.6 מיליון לינות של ישראלים, 180 אלף של תיירים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת אמת נתוני הלינות במלונות תיירות בחודש ינואר עד מרץ בשנת 2024. מניתוח המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, בלינות התיירים נרשמה עלייה של 6.6% בממוצע מדי חודש

מערכת ice | 
מלון דן אילת (צילום סיון פרג')
מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה משמעותית על לא מעט ענפים וביניהם ענפי התיירות והמלונאות אשר נדרשו להתמודד עם לא מעט אתגרים ושינויים. פרוץ המלחמה הביאה לסגירתם של לא מעט מלונות באזורי הסיכון.
לצד זאת, לא מעט בתי מלון נרתמו למאמץ המלחמתי והעניקו שירותי לינה ואירוח ללא מעט מפונים שנאלצו לעזוב את בתיהם באזור הדרום והצפון. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הלינות במלונות תיירות בחודשי ינואר עד מרץ בשנת 2024. 
על פי הנתונים, בחודשים ינואר עד מרץ בשנת 2024 צוין כי 5.5 מיליון לינות במלונות תיירות בארץ כאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה צוין כי מספר הלינות עמד על 5.1 מיליון. מלבד זאת, צוין כי 5.1 מיליון ישראלים לנו בבתי מלום שונים ברחבי הארץ, כאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה לנו 2.8 מיליון ישראלים.
בחודשים ינואר עד מרץ בשנה הנוכחית צוין כי 0.4 מיליון תיירים לנו במלונות ברחבי הארץ, כאשר בתקופה המקבילה מספר התיירים ששה בבתי מלון הסתכם ב-2.3 מיליון תיירים.
מלבד זאת, ניתן להבחין מהנתונים של הלמ"ס כי תפוסת החדרים במלונות בחודשי ינואר עד מרץ בשנה הנוכחית הייתה 62% ואילו בתקופה המקבילה בשנה שעברה אחוז תפוסת החדרים התסכם ב59%. 
תפוסת החדרים לפי מחוזות נעה בין 44% במחוז ירושלים ל-85% במחוז חיפה. על פי מערכת "יחד" (הפועלת במסגרת מערך הדיגיטל), מ-7.10.23 עד 29.02.24 דווח למערכת על כ-143.7 אלף איש שפונו ושנקלטו ברשויות מקומיות. כ-65% מהם נקלטו בשירותי אירוח, רובם במלונות תיירות. 
בפברואר 2024 מספר הלינות של תושבים מפונים במלונות תיירות היה כ-1.1מיליון (77% מסך הלינות במלונות תיירות). חשוב לציין כי הם היוו כ-81% מסך הלינות של מפונים בכלל שירותי האירוח הכוללים מלונות תיירות, מלונות אחרים, אירוח כפרי בקיבוצים, אכסניות נוער ובתי ספר שדה ולא כולל צימרים ודירות נופש. עוד ציינה הלמ"ס, כי מניתוח המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, ינואר - מרץ 2024, בלינות התיירים נרשמה עלייה של 6.6% בממוצע מדי חודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה