TOP 5

חמישה דברים שלא ידעתם על גיא זהר

הוא מגיש חדשות מוערך ומעורה במיוחד, אך באותה מידה זהיר ומתרחק מחשיפה ומרכילות. כמעט 40 שנים שהוא עובד בתקשורת, והנה חמישה דברים שלא ידעתם על גיא זהר
מערכת ice |  1
גיא זהר (צילום ויקיפדיה/ כאן 11)
מגיש מתוחכם או פלקט? אובייקטיבי או סתם משעמם? לא משנה מה דעתכם עליו, גיא זהר הוא פרצוף טלוויזיוני קלאסי עם משפטי מפתח שתפסו מקום בתודעה שלנו. כבר יותר משלוש שנים שמשבצת ההגשה שלו היא סרטון יוטיוב של 13 דקות, אבל דווקא שם זכה להמציא את עצמו מחדש ולצבור כת צופים אדוקה.
זהר נולד בירושלים בשנת 1965 ולא אחרי הרבה זמן המשפחה עברה לתל אביב. החשיפה שלו לתחום התקשורת הגיעה בתחילה מאיש קול ישראל דן אשל. בגיל צעיר נפרדו הוריו וכל אחד מהם נישא מחדש. זהר גדל בבית אמו ובעלה דן אשל.
יותר מאוחר בחר במגמת תקשורת בתיכון חדש תל אביב, מה שגרם לו גם להיבחן לגלי צה"ל. לאחר שירות של שש שנים בתחנה ככתב לענייני חקלאות וכתב צבאי, המשיך לעבוד שם כעיתונאי פרילנסר. עבד בתחנה באותן שנים עם כוכבים מוכרים כמו גיא פינס ואילנה דיין. "הוא היה יסודי ובלט כבר אז כאיש רציני ואמין". העיד עליו ירון דקל.

בשנות שירותו ועבודתו שם (1983-1992) שימש ככתב לענייני צבא ואחר-כך כעורך מהדורות חדשות, מגיש ורכז מערכת. בתקופה זו הופיע זהר לראשונה בטלוויזיה כאשר הגיש לסירוגין מבזקי חדשות של גלי צה"ל במסגרת התוכנית "ערב חדש". במלחמת המפרץ שימש כאחד מעורכי ומגישי השידור של האולפן המשותף לגלי צה"ל ולקול ישראל.

גיא זוהר בימי "היום שהיה" (צילום מסך ערוץ עשר)
זהר היה אחד ממקימי חברת החדשות של ערוץ 2 ב-1993. הוא מילא בה שורה של תפקידי עריכה וניהול ששולבו בהגשת חדשות. בשנת 2000 מונה לסמנכ"ל התוכן של חברת הכבלים תבל דיגיטל. בעקבות מינוי זה עזב את הנחיית התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.
את דרכו בערוץ עשר החל זהר בשנת 2001 כאשר היה מועמד מוביל להקים את חברת החדשות של הערוץ ולעמוד בראשה. רק לאחר ההשקה הראשונה של הערוץ מונה זהר לסמנכ"ל התוכן. בתפקיד זה נשאר עד כניסתו של ניר למפרט לתפקיד מנכ"ל הערוץ. כמו כן הנחה זהר במשך שתי עונות את הגריסא המקורית של "הכרישים" בערוץ עשר (כיום בקשת 12).

 
זהר נותר בערוץ עשר והגיש את מהדורת סיכום היום הלילית של ערוץ עשר, "היום שהיה", ששידורה החל בקיץ 2003, ושם ביצר את מעמדו כאחד המגישים האהובים בישראל, והחדיר את משפטי המפתח שלו לשיח כמו "מבולבלים? גם אנחנו".
זוהר זכה להערכה במערכת חדשות 10 וקיבל מעמד מיוחד כפי העיד אחד העובדים בפני גלובס ב-2012: "לא קל לקבל מגיא ביקורת. הוא לא יהסס בפורום של כל יושבי הדסק לרדת על כתבה של כתב, מולו כמובן, מה שרובנו נמנע מלעשות. לשונו חדה, אתה לא רוצה לעשות טעות לידו: יש לזה מחיר, זה בוטה ובפרהסיה, וזה יכול להיות קשה. וכמעט בכל כתבה יש לו מה להגיד. כיסאו מובטח ויש לו פריבילגיה שלאחרים אין. מצד שני, מעטים המקרים שהוא טועה. הוא יודע בדיוק על מה הוא מדבר".
במרץ 2006 החל להנחות זהר בערוץ הילדים את תוכנית החדשות לילדים "חמש וחצי - השבוע שהיה". ב-27 בינואר 2011 שודרה התוכנית האחרונה של "חמש וחצי".
מדצמבר 2010 ועד ספטמבר 2011 הנחה 40 מהדורות של "השבוע", מגזין חדשות יום השישי. ב-9 בספטמבר 2011 הודיע בשידור חי על התפטרותו מהנחיית התוכנית. זאת בעקבות שידור התנצלות חריגה באורכה על פרסום "האשמות כוזבות לחלוטין" בכתבה על שלדון אדלסון ששודרה בתוכנית חודשים אחדים קודם לכן. ההתפטרות נעשתה לאחר שעוד קודם לכן פרשו מתפקידיהם, בשל אותה התנצלות, מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן, ועורכת המהדורה, רותי יובל.
 
בהודעתו ציין זהר כי ”לעתים יש לעצור ולהרים דגל שחור. אסור לעבור לסדר היום על מה שנראה בעינינו כשבירה של ערכים מקצועיים ואתיים”. צוות הדסק של "חדשות 10" צולם מריע לו בתום דבריו. בשל התנהגות אנשי הערוץ בפרשה זו כמפורט לעיל, החליט רון לאודר להפסיק את הזרמת הכספים למימון הערוץ, שכתוצאה מכך היה צפוי להפסיק לפעול באוקטובר 2011.
לאחר התפטרותו של יעקב אילון, נבחר זהר להגיש את המהדורה המרכזית של חדשות 10 לסירוגין לצד תמר איש-שלום. זהר הגיש מאז את המהדורה פעם-פעמיים בשבוע.
 גיא זהר מתפטר בשידור חי מהגשת "השבוע" (צילום מסך ערוץ עשר)
עם המעבר לשידור מהדורת החדשות המרכזית מירושלים בספטמבר 2013, זהר פרש מהגשת המהדורה, לאור העובדה כי תוכניתו, "היום שהיה" ממשיכה להיות משודרת מהאולפן בגבעתיים. את מקומו של זהר בהגשת המהדורה ממלאת טלי מורנו.
 
ב-2013 החליף זהר את גבי גזית בהגשת תוכנית האקטואליה שלו ברדיו ללא הפסקה.
בשלהי 2018 פורסם כי זהר החליט לא להישאר בערוץ עשר לאחר המיזוג עם רשת 13, וחתם על חוזה עם תאגיד השידור "כאן".
ב-17 בפברואר 2019 החל שידור התוכנית "מהצד השני עם גיא זהר" בהגשתו, לאחר שקדמה לה מחאת עובדי התאגיד בשל צילומיה במתחם התחנה בהיותה תוכנית בהפקה פרטית. לאחר מספר חודשים התוכנית ירדה מהמרקע, כאשר תאגיד כאן השעה את שיתוף הפעולה עם חברת ההפקה "קודה" בעקבות תקרית השתלת הרובה בסדרה "מחוז ירושלים". בספטמבר התוכנית חזרה לאחר שזהר וחברת ההפקה בבעלותו התחייבו להפיק בעצמם את התוכנית.
זהר נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בצפון תל אביב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לו גם כלבת ביגל :-) (ל"ת)
    סתם מישהו 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור