עסקי ספורט

מיקי זוהר חושף: אלו ממדי הנזק לספורט הישראלי

שר התרבות והספורט חשף מתווה שיסייע למוסדות ולקבוצות ששיעור ההכנסות שלהן ירד ביותר מ-25% מההכנסות העצמיות. הערכה: הפיצוי יעמוד על 28 מיליון שקל בחודש. אחד התנאים: השכר החודשי של הבכירים יופחת ב-10%. המשרד הביא בחשבון אובדן מינויים ואי מכירת כרטיסים. קבוצות בטווח ה-40 ק"מ יקבלו תוספת 
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הממשלה פרסמה אתמול (שני) מתווה פיצויים לענף הספורט הישראלי. שר התרבות והספורט מיקי זוהר חשף את פרטיו במסיבת עיתונאים בירושלים, כאשר יופעל נוהל מיוחד לשעת חירום במסגרתו הקבוצות תוכלנה לקבל החזרים על אובדן הכנסות ממכירת כרטיסים ומינויים בעקבות המלחמה.
על פי חישובים שערכו במשרד התרבות והספורט, הענף כולו נדרש לפיצוי העומד על סך 28 מיליון ש"ח לחודש. מנגנון הפיצוי יסייע לכל מוסד ספורט או קבוצה ששיעור ההכנסות העצמיות שלהם עמדו על יותר מ-25% ממחזור הפעילות. התנאי לקבלת הפיצוי הוא פגיעה של יותר מ-25% בהכנסות העצמיות הממוצעות.
תנאי נוסף לכך שקבוצה תקבל פיצוי הוא שהשכר החודשי של העובדים שהמשכורת שלהם גבוהה למעלה מפי שניים מהממוצע במשק יופחת לפחות ב-10% בתקופת החירום.  במקרה של אובדן הכנסות עצמיות ממכירת כרטיסים או מינויים, המדינה תשפה את גופי הספורט שנפגעו מבין אלה שעמדו בתנאים. לפחות 60% מהיקף הפיצוי יהיה לטובת שכר העובדים, כולל אדם שהמוסד רכש ממנו שירותים כספק במהלך שנת 2023 והיה בהתקשרות עם הקבוצה בתחילת המלחמה.
כל קבוצה שנמצאת במרחק של 0 עד 40 קילומטרים מרצועת עזה או נמצאת בטווח של 0 עד 5 קילומטרים מגבול הצפון, בסעיף ההכנסות העצמיות שלה תחושב גם פגיעה בהכנסות מתמיכה ציבורית, נותני חסות, זכויות שידור, שווה כסף או הלוואות. קבוצת כדורגל שלא נמצאת בקו העימות אבל סגרו לה את האצטדיון תקבל פיצוי מהמדינה.

שחקני בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון/פלאש 90)
מכבי חיפה ובית”ר ירושלים שההכנסות שלהן ממכירת כרטיסים נפגעו בגלל המלחמה, יוכלו לקבל פיצוי. קבוצה כמו עירוני קרית שמונה שקרובה לגבול לבנון, מ.ס אשדוד שנמצאת בתוך הטווח, תוכל לקבל פיצוי על פגיעה בהכנסות ממכירת כרטיסים וגם תוכל לקבל פיצוי במקרה של פגיעה בהכנסות מנותני חסות או ירידה בהכנסות מהעירייה.
כדי לקבל את הפיצוי, כל קבוצה נדרשת להציג למדינה את המאזנים על היקף ההוצאות השנתיות שלה, בהשוואה לסכומים שהיא קיבלה בהכנסות קבועות (כלומר מתקציבי התמיכה שקיבלה מהמדינה) והסכומים שקיבלה בהכנסות עצמיות שהיא מייצרת (כלומר מתקציבי החסויות וכרטיסים).
הקבוצה תציג למדינה אישור של המאזנים הכספיים שלה שייחתם על ידי הבקרה התקציבית, או שתציג חוות דעת חתומה על ידי רואה חשבון במקרה שאין לליגה שלה בקרה. אמנם החישוב יהיה לפני מאזן שנתי, אבל הפיצוי יחולק ל-12 חודשים על מנת שמשרד התרבות והספורט ישלם לקבוצות ולגופי הספורט את גובה הפיצוי הרלוונטי לכל חודש של לחימה.


(צילום: דניאל שטרית/ פלאש 90)
בכל ליגה בה קיימת בקרה תקציבית, הפיצוי יינתן על פי חלוקה ל-10 חודשים. ועדת התמיכות של משרד התרבות והספורט תקבע את הפיצויים לגופי הספורט השונים במהלך החודש הבא. המדינה תפצה בגובה של עד 70% מהכנסות העצמיות שאבדו או שתפצה על ההפרש בין היקף הכנסות להיקף הוצאות החודשי, לפי הסכום הנמוך מביניהם.
בכוונתו של המשרד לסייע לקבוצות הגדולות ולכלל גופי הספורט במדינה להתמודד עם אובדן ההכנסות העצמיות שלהם ועם צמצום הפעילות בגלל המלחמה. אחת המטרות היא שמירה על ההון האנושי בספורט הישראלי כדי שניתן יהיה להשאיר את העובדים והמאמנים במערכת לקראת האפשרות של חזרה לפעילות מלאה.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס למתווה שפורסם לראשונה באתר ONE: "כבר בימים הראשונים של המלחמה התגייסו אומנים ואומניות, ספורטאים וספורטאיות מענף התרבות ועולם הספורט לחזק את העורף ואת הלוחמים הגיבורים שלנו ולמאמצי ההסברה בעולם בהתנדבות מלאה ועם ישראל מצדיע להם על כך". .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה