עסקי ספורט

נובאק ג'וקוביץ' נחשף: האם הטניסאי רימה במשך כל הקריירה שלו?

השבב שמודבק לחזה של הסרבי משגע את אוהדי הטניס בימים אלו. האם מדובר במכשיר שנותן לנולה יתרון לא חוקי על שאר המתחרים או בעזר טכנולוגי לגיטימי? ניסינו להבין
מערכת ice | 
נובאק גוקוביץ (צילום אינסטגרם)
טורניר הווימבלדון בטניס מגיע לרגעי השיא שלו בימים אלו - שלב רבע הגמר ומי שתופס לא מעט כותרות הוא כרגיל נובאק ג'וקובויץ'. שיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם ניצח אמש (שני) את הוברט הורקאץ', בתום משחק מתיש שהתפרס על פני יומיים, אך מה שמשך תשומת לב רבה של האוהדים הוא השבב המסתורי על החזה של נולה, אולי יותר מהביצועים של הסרבי על המגרש עצמו.
בפעם הראשונה שהטניסאי חשף את השבב שמודבק לגופו עם פלסטר, היה במהלך טורניר הרולאן גארוס בצרפת בחודש הקודם. כשנשאל על פשר הקישוט, ג'וקוביץ' ענה במסתוריות: "אהבתי מאוד את איירון מן בתור ילד, אז עכשיו אני מנסה להפוך לאחד כזה. לקבוצה שלי יש ננוטכנולוגיה מדהימה שעוזרת לי לעשות את המיטב על המגרש, אז זה הסוד הכי גדול בקריירה שלי. אלמלא זה, כנראה לא הייתי יושב כאן".
אז מה בעצם עושה השבב הזה? שמו הוא TaoPatch ועל פי חברת Tao Technologies שמייצרת אותו, הוא "מפיק אור מחום הגוף של העוטה אותו. האור נשלח לנקודות דיקור ספציפיות בגוף, מה שעוזר לזיכרון לתקשר עם שאר הגוף. זה מוביל ליתרונות בריאותיים, יציבה טובה וטבעית יותר, שינה טובה יותר, מיקוד, ביצועים אתלטיים, שיכוך כאבים ועוד הרבה יותר".
 
מומחי הטכנולוגיה וספורט עדיין לא קבעו האם מדובר במכשיר שנותן יתרון לא חוקי. הצוות של ג'וקוביץ' טוען מצידו שמכיוון שהמוצר זמין לציבור הרחב - המשמעות היא שאין שום דבר חוקי לגביו. המחקר בנושא עדיין נמשך ומעניין יהיה לראות כיצד הסיפור הזה יתפתח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה