עסקי ספורט

הוועד האולימפי בדרך להחלטה דרמטית: הקדנציה של יו"ר הוועד תוגבל?

הוועד האולימפי בישראל, בראשותה של יעל ארד, אישר בישיבת ההנהלה את יישום מגבלות כהונה לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי לשתי קדנציות ושלישית ברוב מיוחד בלבד קרי - יו"ר נבחר יוכל לכהן בתפקיד לא יותר מ-2 קדנציות, בנות 4 שנים כל אחת (כלומר, 2 מחזורים אולימפיים)
מערכת ice | 
יעל ארד (צילום olympics.com)
הוועד האולימפי בישראל אישר היום (ראשון) בישיבת ההנהלה את יישום מגבלות כהונה לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי לשתי קדנציות ושלישית ברוב מיוחד בלבד קרי - יו"ר נבחר יוכל לכהן בתפקיד לא יותר מ-2 קדנציות, בנות 4 שנים כל אחת (כלומר, 2 מחזורים אולימפיים).
כהונה שלישית ואחרונה, תוכל להתקיים רק אם היו"ר נבחר ברוב של  75% לפחות מחברי ההנהלה בעלי זכות ההצבעה. הגבלת הכהונה תחול גם על יו״ר ועדות משנה, לרבות הועדות הסטטוטוריות בתוך הוועד האולימפי בישראל. ההמלצה לשינוי התקנון תובא לאישור סופי באסיפה הכללית ב-4.6.
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, מסרה: "אני גאה להוביל יחד עם חבריי בהנהלת הוועד האולימפי מהלך חשוב לשיפור הממשל התאגידי בספורט בישראל. מרגע שהחלטה על השינוי גמלה, לקחנו דוגמא מתקנון ה-IOC שלרוחו אנו פועלים".
ארד הוסיפה: "יש בהחלטה הזו אמירה ערכית וחשובה שכן ריענון המנהיגות מביאה עמה אנרגיות חדשות ורעיונות מקוריים בעוד שקפאון בעמדות השלטון עלול להוביל למצבים של שחיקה, שכרון כוח ותופעות שליליות נוספות שאינן בריאות לאף אדם או ארגון. לאור האישור הגורף שהתקבל היום בדירקטוריון אני מקווה ומצפה לקבל את אישור המליאה למהלך בחודש הבא".
"כמו כן", סיכמה ארד: "אני מקווה שגם באיגודים האולימפיים ישקלו להטמיע את ההחלטה הזו ולהחיל גם על עצמם את מגבלות הכהונה לתפקידים השונים. אני כמובן מתכוונת להחיל שינוי התקנון על תקופת כהונתי ובכך לתת דוגמא אישית, בדיוק כפי שעשה קודמי בתפקיד יגאל כרמי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה