עסקי ספורט

אחרי מותם האמת מתגלה: פלה או מראדונה?

מותו של אגדת הכדורגלן האגדי פלה גרמה לכתב ערוץ 13, אלמוג בוקר, להיזכר בתשובתו למי יותר טוב, הוא או מראדונה. "מראדונה היה גדול, אבל גם זה לא הספיק", אמר פלה
מערכת ice | 
פלה זוכה בגביע העולם, 1970
בשבוע שעבר, לאחר תקופה ארוכה של מאבק עיקש במחלת הסרטן, הלך לעולמו אגדת הכדורגל הברזילאי, פלה.
רבים הספידו את האגדה שהלכה לעולמה. "לפני פלה, '10', היה רק מספר", כתב כוכב פ.ס.ז' ניימאר, ומי שמחזיק היום במספר 10 בברזיל. "המשפט הזה יפה, אך לא שלם. הייתי אומר שלפני פלה, כדורגל היה רק ספורט. פלה שינה הכול. הוא הפך את הכדורגל לאמנות, לבידור. הוא נתן קול לעניים, לשחורים ובעיקר: נתן נראות לברזיל. כדורגל וברזיל העלו את מעמדם בזכות המלך! הוא איננו, אבל הקסם שלו יישאר. פלה הוא נצחי!".

כתב ערוץ 13 רצה להדגיש למה הוא חושב שפלה הוא הכדורגלן הגדול בכל הזמנים והשתמש בציטוט של פלה עצמו לשאלתו של צדוק יחזקאלי במהלך ריאיון בידיעות אחרונות. פלה, שנשאל מי יותר גדול, ענה " מראדונה היה גדול, אבל גם זה לא הספיק. אתה חייב להיות דוגמה מחוץ למשחק, כי כולם מחקים אותך, בעיקר ילדים, ואתה חייב להיות בן אדם".
פלה שיחק בארבעה מונדיאלים, מתוכם זכה בשלושה. במונדיאל בקטאר שחקני הנבחרת הברזילאית הקדישו לו את הניצחון במשחק שמינית הגמר מול שוויץ. לצד היותו כדורגלן אייקוני, פלה שימש בתור שר הספורט במדינתו, התנסה בקריירת משחק קצרה ואף זכה בתואר "כדורגלן המאה" בשנת 1999, יחד עם דייגו מראדונה שנפטר לפני למעלה משנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה