עסקי ספורט

מהפכת הטבעונות מתחילה בהפועל תל אביב ולחברה כולה

 הפועל תל אביב, שהשנה תיקרא "הפועל ויגן פרנדלי תל אביב" עשתה היסטוריה לא פחות - כשהפכה לקבוצת הכדורסל הראשונה בישראל, וככל הנראה גם בעולם, שמייצגת טבעונות
עמרי פז |  1
עמרי פז (צילום גלעד אילוז)
מי שנכחו השבוע ב-"היכל שלמה" התל אביבי, נפעמו מהאווירה המחשמלת שיודעים להנפיק אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל. אמנם מדובר בשמינית גמר גביע ווינר, שלב מוקדם לכל הדעות, אבל את אוהדי הפועל זה לא מעניין. עידוד מקיר לקיר, בשמינית הגמר מול קריית אתא כמו בדרבי מול מכבי ת״א, עידוד שיכול להזיז הרים וכמובן לדחוף קבוצה שלמה לניצחון, 107:69, כפי שהראה לוח התוצאות בסוף המשחק.
אבל הניצחון האמיתי של הערב לא שייך רק להפועל תל אביב. הוא שייך לנו, כחברה. הוא שייך לאוהדי הספורט באשר הם. הוא שייך, בעצם, לכל אחד ואחת מאיתנו והוא לא התרחש על הפרקט, אלא בתודעה הציבורית.

כטבעוני, יש הרבה נקודות ציון שאני מחשיב כנקודות מפנה. הפעם הראשונה שמוצרים טבעוניים עלו על מדפים בכל סופר ומכולת שכונתית, הפעם הראשונה שבה מוצרי מזון במאפיות המובילות זכו לתו ויגן פרנדלי לאחר תהליך ארוך של ׳טיבעון׳, הפעם הראשונה שבה פסטיבל אוכל טבעוני היה גדוש בעשרות אלפי אנשים שאינם טבעוניים כלל, הפעם הראשונה שפרסומת טבעונית עלתה על המסך בפריים טיים וקראה לציבור- די לצרוך בשר.
אבל השבוע, הפועל תל אביב, שהשנה תיקרא "הפועל ויגן פרנדלי תל אביב" עשתה היסטוריה לא פחות - כשהפכה לקבוצת הכדורסל הראשונה בישראל, וככל הנראה גם בעולם, שמייצגת טבעונות.
 
הטבעונות נכחה אתמול בכל כוחה באולם, במזון שהוגש במזנונים, במסרים שפוזרו ברחבי האולם הביתי של הפועל תל אביב, על הפרקט ובמדי השחקנים. ויותר מהכל, נכחה הטבעונות בלבבות. העידו על כך התורים הארוכים במזנונים שהציעו מנות טבעוניות שנחטפו, השירה האדירה באולם, הקהל הרב שעמד מול שלטי ההסברה שפוזרו במקום, ואפילו הכרוז שעודד את הקהל לנסות טבעונות - למען העתיד של כולנו. כי הרי טבעונות חשובה לא רק מטעמי חמלה על בעלי החיים, אלא גם מטעמי שמירה על האקלים, ועל אורח חיים בריא וטוב יותר.
בעונה אחת, צפויה הפועל ויגן פרנדלי תל אביב לחסוך לעולם 12 מיליון ליטר מים, 64 אלף קילו תבואה, 8500 עצים ו-28 אלף קילו גזי חממה. וזה כוחה של קבוצת כדורסל אחת בלבד.

הפועל ויגן תל אביב. צילום: אייל רפאלוב
הספורט בעולם ידוע ככזה שיכול לשנות מבפנים. לקדם מסרים חברתיים וערכיים, לעודד שינוי לטובה בחברה. עכשיו, סוף סוף, השינוי הזה מגיע לישראל, והפועל תל אביב בכדורסל- קבוצה שידעה מהפכה מהי - היא הקבוצה הנכונה לעודד את השינוי הזה.
יאללה, הפועל!
עמרי פז הוא מנכ"ל ומייסד Vegan Friendly, נותנת החסות הרשמית של הפועל תל אביב
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה
    דורון 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטרה נעלה. התעללות בחסרי אונים זה אף פעם לא דבר טוב.
    סגור