עסקי ספורט

אנטישמיות במגרש הכדורגל: עיריית אמסטרדם עם צעד חריג

במהלך משחק כדורגל שנערך באצטדיון יוהאן קרויף באמסטרדם קראו אוהדי קבוצת הכדורגל פ.ס. וו איינדהובן קריאות אנטישמיות לעבר שחקני אייאקס, מתוך כך עיריית אמסטרדם החליטה כי תאסור את כניסתם של אוהדי איינדהובן בפעם הבאה
מערכת ice | 
איינדהובן (צילום אלי אטקין)
במהלך משחק הכדורגל -'הסופר קאפ' ההולנדי בין אייאקס אמסטרדם לבין פ.ס.וו איינדהובן, קבוצה גדולה של אוהדי פ.ס.וו קראו קריאות אנטישמיות קשות, שירים פוגעניים ועלבונות כנגד שחקני אייאקס, אשר אוהדיה מזוהים עם הקהילה היהודית בהולנד ובמשחקיה אף מניפים את דגל ישראל.
בעקבות כך עיריית אמסטרדם הודיעה אמש (שלישי) על כך שהחליטה לאסור על כניסתם של אוהדי פ.ס.וו למשחק באצטדיונה הביתי של אייאקס - יוהאן קרויף באמסטרדם, שעתיד להיערך ב-6 בנובמבר.
כמובן שבקהילה היהודית באמסטרדם בירכו על החלטת העירייה. הרב אליעזר וולף, הרב הראשי של אמסטרדם וחבר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה התייחס להחלטה החשובה ואמר: "אני מברך את החלטת העירייה והקבוצה שהעבירו מסר ברור לפיו 'האדם לפני הקבוצה' ובחרה לנקוט ביד קשה ולא מתפשרת נגד גילויי האנטישמיות במגרשי הכדורגל. לצד השמירה על חופש הביטוי, נחצה פה קו אדום וטוב עשו שבחרו להעניש ולהרחיק את אוהדי איינדהובן, שהשתמשו בשירים וגילויים אנטישמיים שאין להם מקום במרחב הציבורי. לצד היריבות הספורטיבית". הרב וולף סיים את דבריו ואמר: "אסור לתת לגיטימציה לנרמול של שירים וסממנים אנטישמיים במגרשי הכדורגל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה