ויראלי

מדהים: בת 70 ילדה תאומים - והיא אפילו לא היולדת המבוגרת בעולם

אישה בת 70 מאוגנדה ילדה תאומים בניתוח קיסרי לאחר טיפולי הפריה חוץ גופית – וזו הלידה השניה שלה מאז שהיתה בת 67. אישה מהודו ילדה בעבר תאומות בגיל 73
מערכת ice |  2
תינוק (צילום unsplash)
סַפינָה נמוקוואיה, תושבת אוגנדה כבת 70, ילדה בן ובת ביום רביעי האחרון, בניתוח קיסרי בבית החולים בבירה קמפלה, לאחר שעברה טיפול הפריה חוץ גופית. כך בישר ארתור מציקו, דובר בית החולים ודווח בניו יורק פוסט.
"היא בריאה, היא מדברת והיא מסתובבת", אמר הדובר על נאמוקוואיה, שמסתבר זו לא הלידה הראשונה שלה בגיל מאוחר מאוד: לפני שלוש שנים בלבד, בגיל 67, ילדה בת באותו בית חולים לאחר טיפולי הפריה.

היולדת השתמשה בביצית תורמת ובזרע של בן זוגה כדי להרות את התאומים, סיפר ד"ר אדוארד טמאלה סאלי לחדשות ה-BBC, ותיאר את לידתם של התינוקות כ"הישג יוצא דופן". התאומים נולדו בטרם עת בשבוע 31 להריון והונחו באינקובטורים, אך נמסר שהם במצב בריאותי תקין. נמוקוואיה היא האישה המבוגרת ביותר שילדה תינוק בבית החולים קמפלה, המתמחה בסיוע לזוגות הנאבקים בפוריות.
"בגיל 70 כשאני נחשבת חלשה, לא מסוגלת להיכנס להריון וללדת, או לטפל בתינוק - והנה נס התאומים", כך אמרה האם הטרייה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לפני לידת בת הראשונה לפני שלוש שנים, אמרה נמוקוואיה שהיא תויגה בקהילה הכפרית שלה כ"אשה מקוללת" על כך שלא הצליחה להיכנס להריון. בעלה נפטר ב-1992, והותיר אותה ללא ילדים, והיא הכירה את בן זוגה הנוכחי ב-1996.
יחד עם שמחת הלידה, נמוקוואיה זועמת על בן זוגה, אבי הילדים, על כך שלא ביקר אותה בבית החולים, ושיערה כי הוא עלול להתעצבן מכך שהיא ילדה תאומים. "גברים לא אוהבים שאומרים להם על יותר מילד אחד. מאז שהגעתי לבית החולים, בן זוגי מעולם לא הופיע", היא קוננה.
זו לא הפעם הראשונה ולא השיא שאישה מעבר לגיל הפוריות המסורתי הופכת לאימא. בשנת 2019, אישה בת 73 בדרום הודו ילדה תאומות לאחר שקיבלה טיפולי הפריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האומנם???
    אזרח מודאג 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בטוח שבאוגנדה יודעים את גילה האמיתי. עולים מאתיופיה לעיתים רשומים כבני 70 והם בעצם בני 40 בלבד. אין כל אפשרות שאישה בת 70 תהרה, בטח לא באוגנדה.
    סגור
  • 1.
    מסכנים התאומים האלו (ל"ת)
    ליל 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור