ויראלי

סעודיה תפוצץ את המגעים? ההחלטה בצל הדיווחים על עסקת שבויים

שר החוץ של המדינה נועד עם מקבילו הסיני ועם נציגים נוספים ממדינות ערביות ומוסלמיות. הטענה המרכזית: "האחריות לעצירת פעולות ישראל מוטלת על כתפי הקהילה הבינלאומית". עם זאת, לא הוחלט לשלול את המשך קידום הנורמליזציה 
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)
<
אל מול הדיווחים על עסקת שבויים בין ישראל לחמאס וקריאותיהן של מדינות ערב, כחלק מהקהילה הבינלאומית, לכינון הפסקת אש, שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אאל סעוד נועד הלילה (שני) עם מקבילו הסיני ושרי חוץ נוספים ממדינות ערביות ומוסלמיות. לפני אירועי ה-7 באוקטובר התגברו דיווחים על נורמליזציה ביחסים עם סעודיה, אלא שנוכח המצב המגעים הושהו. 

"האחריות לעצירת פעולות ישראל מוטלת על כתפי הקהילה הבינלאומית", הצהיר שר החוץ הסעודי במהלך הפגישה, על פי גורמים המעורים בפרטים. רק לפני שבועות ספורים חאלד אל-פאלח, שר ההשקעות של סעודיה, קבע כי השיחות שמטרתן נורמליזציה של הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל תמשכנה. 
 
חרף העובדה שהממלכה נוקטת עמדה נחרצת נגד הפעולות הצבאיות הישראליות בעזה, לא הוחלט לשלול את המשך קידום הנורמליזציה. עם זאת, שר ההשקעות סייג כי מגעים אלה יהיו מותנים "בנתיב לפתרון של שלום בשאלה הפלסטינית". בריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית התייחס רה"מ בנימין נתניהו למגעים עם סעודיה, וציין כי לאחר המלחמה "יבשילו התנאים" להסכם עם המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה