ויראלי

סערה בכנסת: עורכת הדין סולקה בבושת פנים מהדיון בוועדה | צפו

במהלך דיון שהתקיים אתמול בוועדה לביטחון לאומי בכנסת, בנושא תנאי האסירים בבתי הכלא, סילק יושב ראש הוועדה את נציגת האגודה לזכויות האזרח, עורכת הדין דבי גילד-חיו. זאת בטענה שהיא ביקשה להקל בביקורים לאסירים הביטחוניים ללא רגישות לתוצאות מעשי הזוועות שביצע ארגון חמאס ב-7 לאוקטובר 
מערכת ice |  10
צביקה פוגל (צילום יונתן זינדל פלאש90)
הוועדה לביטחון לאומי, בראשותו של חה"כ צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית, קיימה אתמול (שלישי) דיון על מצב האסירים בבתי הכלא, שבמהלכו אחת המשתתפות בדיון, נציגת 'האגודה לזכויות האזרח', עורכת הדין דבי גילד-חיו, סולקה על ידי יושב הראש בבושת פנים. "את חסרת רגישות לחלוטין, צאי החוצה", אמר לה יו"ר הוועדה.
הסיבה לזעמו של פוגל היא התבטאויותיה של עורכת הדין גילד-חיו בנוגע לאסירים הביטחוניים. "אני מנהל את הדיון לא את", קרא פוגל לגילד-חיו ולאחר שמלמלה כמה מילים למיקרופון, הזהיר אותה "דבי אני אעיף אותך החוצה חבל". לאחר שענתה לו, פוגל סילק אותה מהדיון ופנה לחברי הוועדה לעצור את הדיון ו"לכבד אותה בצאתה".
 
יממה לאחר הדיון, הגיבו היום באגודה לזכויות האזרח וכתבו בדף הרשת החברתית X שלהם: "בעקבות דיון שהתקיים בכנסת, נציגת האגודה לזכויות האזרח חשופה לאיומים בלתי פוסקים על חייה. אתמול התקיים דיון על מצב האסירים בבתי הכלא בוועדה לביטחון פנים בראשותו של ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית. מאז פרצה המלחמה בעקבות הטבח הרצחני של חמאס ב-7 באוקטובר, הממשלה אישרה לצופף את מספרי האסירים בתאים, כך שניתן לערום אסירים בתאים אחד על השני כמעט ללא הגבלה, את כל האסירים, כן - גם אסירות בנווה תרצה, ללא התחשבות במידת הצפיפות בתא וגם להלין אותם על הרצפה."
עוד אמרו באגודה לזכויות האזרח: "נזכיר כי תפקידה של הוועדה לביטחון לאומי בכנסת הוא, בין השאר, לפקח על המתרחש בבתי הכלא. אבל במקום לפקח ולבקר, בחר יו"ר הועדה להשתלח בנציגת האגודה ולשלוח אותה "לצפות בסרטונים של חמאס". לא די בכך, הוא גם סילק אותה מהדיון והוסיף אמירה שקרית כאילו היא הגיעה על מנת להבטיח ביקורי משפחות לאסירים הביטחוניים. כאשר יו"ר ועדה בכנסת מרשה לעצמו לנזוף בנציגת ארגון זכויות אדם כאילו היא והאגודה אינם מגנים את טבח חמאס, כאילו חבריה, ילדיה ומכריה אינם בין מי שמסכנים כעת את חייהם במלחמה ובין החטופים והנרצחים, הוא מועל בתפקידו."
לסיום, כתבו: "הפצת גירושה מהדיון ברשתות החברתיות, תוך שילוב כותרת שקרית, היא התרת דמה. לא פחות. מאז הופץ הסרטון היא מקבלת עשרות פניות, נאצות ואיומים. אנו מודאגים מניסיונות ההסתה נגדנו, אך איננו נרתעים. האגודה לזכויות האזרח תמשיך לפעול, ללא מורא, להגן על זכויות האדם של כל מי שמצוי תחת אחריותה של מדינת ישראל, ובפרט על זכויותיהם של האנשים המוחלשים ביותר בחברה שלנו".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מוחלשים
    בנוסף דליה 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מובן ואפשר רק דבר אחר ממש חזירי אנחנו מגינים על חלשים אלה חלשים ???אלה רוצחים רוצחים אכזריים אלא לא אוכלוסיה חלשההה דיי עם הטמטום דיייי בגללכם אנחנו נראים ככה
    סגור
  • 8.
    מוות בייסורים שיהיה לה ולכמותה אויבים מבפנים (ל"ת)
    רחל עדני 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אסור שיהיו לאשה הזו ילדים ! צריך להכחיד את הדבר הזה (ל"ת)
    באק 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טוב שהעיף אותה
    ויקי 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב שהעיף אותה ויפה שעה אחת קודם... חסרת רגישות היא ומי ששלח אותה
    סגור
  • העיף
    מירה 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני הייתי .אזהייתי מגלגלת אותה דרך המדרגות החוצה.חצופה עזת מצח.
    סגור
  • 5.
    לא לשפוט אותה
    עידו 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כנראה עקב חוויות חיים קשות שעברה היא פיתחה הפרעה נפשית שמתבטאת במעין מזוכיזם/ריצוי כלפי אכזרים. עם זאת, ניכר שהיא תלושה לחלוטין מהמציאות ולכן אינה כשירה לתפקידה.
    סגור
  • 4.
    מיסכנה (ל"ת)
    שימי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    וגם תקראו את מה שדורש עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות
    נון 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האזרח בישראל- לתת למחבלים שנתפסו במלחמה לשלוח הודעות לקרובי משפחתם - "לכל עציר תינתן, מיד עם עצירתו, ולא יאוחר משבוע אחד להגיעו למקום מעצר" האפשרות למסור גלויית מעצר "המודיעה לקרוביו על מעצרו, כתובתו ומצב בריאותו", מצורף לינק לבקשה המקורית: https://01368b10-57e4-4138-acc3-01373134d221.usrfiles.com/ugd/01368b_b73ffc22b5b84dc1b0832f745775b788.pdf
    סגור
  • 2.
    מוכן לתת לה ללכת לעזה לבדוק את ילדינו
    רפי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תגובה בושה של אגודה בושה
    סגור
  • 1.
    זה מאד נעלה לחמול על מדוכאים ומוחלשים. רק מה הבעיה?
    חי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהמגינים הנעלים מתבלבלים לגבי מי טעון כאן הגנה? לא רק שהם בוחרים להגן על המרושעים והאכזריים, אלא גם מציגים אותם בתור נרדפים. נפלאות המוח האנושי.
    סגור