ויראלי

חיים אתגר חושף: כך עובדת תעשיית השקרים של חמאס

אתגר שיתף דוגמא לדרך בה עובד הפייק המטורף של תעמולת חמאס, כאשר תמונה הלקוחה מסוריה, בה שורת ילדים שנרצחו שוכבת על הרצפה בדמשק, בתאריך 14.9.2013, הפכה לפרפורגנדה חמאסית כבר ב-2021 עם תמונה זהה: "תעשיית הפייק ניוז הפלסטינית עובדת חזק. 24/7. שימו לב"
מערכת ice |  2
חיים אתגר, אל ג'זירה (צילום מסך קשת 12, shutterstock)

מגיש קשת 12 חיים אתגר שיתף דוגמא לדרך בה עובד הפייק המטורף של תעמולת חמאס, כאשר תמונה הלקוחה מסוריה, בה שורת ילדים שנרצחו שוכבת על הרצפה בדמשק, בתאריך 14.9.2013, הפכה לפרפורגנדה חמאסית כבר ב-2021 עם תמונה זהה.

אתגר פנה לעוקבים שלו בעברית ובאנגלית וביקש להתריע על התופעה: "תעשיית הפייק ניוז הפלסטינית עובדת חזק. 24/7. שימו לב. Hamas is working hard on promoting fake news. Please pay attention".
 

יש להזכיר כי בראיון שנערך אתמול ב'מהדורה המרכזית' בערוץ 12 לאלעד שמחיוף, סיפרה יסמין על הפעם הראשונה שנחשפה למלחמה של ישראל נגד ארגון הטרור חמאס דרך סרטון בטוויטר בה צפתה בתיעוד בו נראית צעירה נחטפת לעזה ומוחזקת בתא מטען של רכב מסחרי. מוחמד מספרת כי אותו סרטון תפס את תשומת ליבה בשל העובדה כי גם היא הייתה שבויה של הגי'האד האיסלמי מגיל קטן.
עוד מספרת יסמין מוחמד כי החינוך לשנאת יהודים הייתה קיצונית מאוד. "זה לא נעים להגיד את הדברים האלה, אבל ידוע שהקוראן מתייחס ליהודים בתור 'קופים וחזירים'. דודה שלי הייתה בשוק וראתה מלפפונים קטנים. היא אמרה שהיהודים מחדירים סרטן בירקות כדי שיהיו קטנים. חשבתי לעצמי 'איך מחדירים סרטן בירקות?', והיא אמרה שהיהודים יכולים לעשות כל דבר".
בגיל 19 התחתנה בכפייה עם איש אל-קאעידה, לשניים נולדה בת, אך ידעה מייד כי לא אלו החיים שהיא מבקשת לעצמה. לאחר מאמצים רבים, היא הצליחה לברוח ולאחר שניתקה את הקשר עם אמה והורידה את החיג'אב, אמה איימה להרוג אותה והתכחשה להיותה בתה. 

בעקבות הסבל שעברה מגיל קטן, היום יסמין מוחמד פעילה נגד פונדמנטליזם איסלאמיסטי קיצוני ונאבקת להציג את הפנים האמיתיות של ארגוני טרור קיצוניים בכלי תקשורת רבים. לצד עבודת ההסברה שעליה אחראית בימים אלו היא מספרת על הקושי: "אתה כל כך מתאמץ כדי למנוע מדבר כזה לקרות, כדי לאפשר לאנשים לראות מה קורה. אבל הקריאות שלך נופלות על אוזניים ערלות. כאילו אני צועקת לתהום שחורה".
 


עוד מספרת בריאיון ל'מהדורה המרכזית' עם אלעד שמחיוף, כי לצד מאמציה בהסברה בכלי תקשורת בינלאומיים היא חוששת לחייה. "אפילו העובדה שאני מדברת איתך עכשיו מסכנת אותי. אבל יש נקודה שבה הזעם גובר על הפחד. אתה חייב לדבר. אתה חייב לעשות משהו. אפילו אם זה אומר שאאבד את חיי בגלל זה, לא אכפת לי".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ולמה לא מפרסמים את הסרטון שהראו בכנסת וסותמים לכל העולם
    ליל 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הפה? למה צריך כל כך הרבה דיבורים והסברות כשיש סרטון של מציאות קשה שקרתה שיראה כל העולם את החמאס בפרצוף האמיתי שלו, כמו שמראים סרטים מהשואה ?? לא הכי פשוט ומתחייב??
    סגור
  • 1.
    שקרים
    מאיר 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך עובדת תעשיית השקרים של נתניהו?
    סגור