ויראלי

תיעוד מטורף: אחד הכרישים הנדירים ביותר בעולם הגיע לישראל

כריש עמלץ כחול, הכריש המהיר ביותר בעולם שנחשב לזן נדיר ונמצא בסכנת הכחדה ממשית, נמצא אתמול (שלישי) בחוף מעין צבי, אחרי שנפלט מהים ומת. צפו בתיעוד
מערכת ice | 
כרישים (צילום pixabay)
מטורף: כריש עמלץ כחול, הכריש המהיר ביותר בעולם שנחשב לזן נדיר ונמצא בסכנת הכחדה ממשית, נמצא אתמול (שלישי) בחוף מעין צבי, אחרי שנפלט מהים ומת. פקח של רשות הטבע והגנים הגיע למקום והעביר את הכריש בדיקות לנסיבות מותו.
כריף העמלץ הכחול מסוגל לשמור על חום הגוף שלו גם במקומות שהם לא הסביבה הטבעית שלו. הוא מסוגל להגיע עד לגודל של 4 מטרים, והוא נחשב כזן טורף שמסוכן מאוד לבני אדם. 
כזכור, רק לפני כשבועיים, אירוע מסקרן במיוחד מעולם הטבע התרחש בים סוף שבסמוך לעיר אילת, כאשר פקח רשות הטבע והגנים עמוס ברטי תיעד כריש טיגריסי בזמן ששנרקל בחוף הצפוני באילת. 
כריש העמלץ הכחול שנמצא במעיין צבי (צילום: שי קבסה, רשות הטבע והגנים)
ד״ר אסף זבולוני אקולוג מפרץ אילת ברשות הטבע והגנים מסר: "בשבוע האחרון הגיעו מספר דיווחים מתועדים של כריש טיגריסי המסתובב לאורך חופי אילת. אתמול אף צולם הכריש מגיע קרוב מאוד לחוף ונכנס אל תוך אזור הרחצה של החוף הצפוני. כרישי טייגר נמצאים באופן טבעי בים האדום ובמפרץ אילת וכטורפי־על הם מהווים חלק חשוב מהמערכת האקולוגית של מפרץ אילת, אולם הם נדירים יחסית ותצפיות עליהם מדווחות לעיתים רחוקות מאוד. נוכחותו של הכריש באזורנו העלו לא מעט שאלות לגבי האם ועד כמה זה מסוכן להיכנס לים באילת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה