ויראלי

האמת המטרידה מאחורי הצ'יפס במקדונלד'ס נחשפת - ולמה זה טעים

יוצר התוכן ג'ורדן האולט טוען בטיקטוק כי מקדונלד'ס משתמשת ב"טעמי בקר מעורבים בשמן הצמחי שלהם" כדי להכין את הצ'יפס המיוחד שלה
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום Stock Catalog /flickr)
משתמש בטיקטוק שופך אור על המרכיב הסודי בצ'יפס של מקדונלד'ס. ג'ורדן האולט, בן 26, יוצר תוכן שמדגיש עובדות פחות פופולריות (ולפעמים שנויות במחלוקת) על מותגים נפוצים, הפך לוויראלי לאחר שטען שהוא יודע "למה צ'יפס של מקדונלד'ס טעם שונה מהצ'יפס של כולם".
בסרטון שצבר כ-10 מיליון צפיות, האולט טוען שמקדונלד'ס משתמשת ב"טעמי בקר מעורבים בשמן הצמחי שלהם" כדי להכין את הצ'יפס המיוחד שלה. "אז בגלל זה הצ'יפס טעים כל כך אבל גם כל כך שונה", הוא טוען.

ייתכן שיש משהו במה שהוא אומר. באתר מקדונלד'ס, הרשת אומרת: "כשהספקים שלנו מטגנים חלקית את תפוחי האדמה החתוכים שלנו, הם משתמשים בתערובת שמנים המכילה טעם של בקר. זה מבטיח את הטעם הנהדר והמוכר שכולנו אוהבים מהצ'יפס המפורסם".
כמו כן, החברה מפרטת את "טעם בקר טבעי" במידע התזונתי של הפריט.
אמנם אלו חדשות רעות לצמחונים, אבל האולט אמר ש"טעם בקר" לא מתווסף בקנדה ובאוסטרליה. באתר של מקדונלד'ס בבריטניה נאמר שהצ'יפס "אינו מצופה בשומנים או חומרים מבעלי חיים" והם "מתאימים ב-100 אחוז לטבעונים".
עם זאת, למרות מחקר מועט בנושא, דו"ח משנת 2015 מאת Eater טען כי טעם בקר טבעי אינו נובע בהכרח מבשר בקר ועשוי עדיין להיחשב צמחוני. זו לא הפעם הראשונה שמקדונלד'ס הסתבך בגלל העניין הזה. לאחר שהזיכיון עבר לבישול בשמן צמחי בשנות ה-90, בתביעה נטען כי המותג לא חשף את המרכיב והטעה את הצרכנים.
לאחר שעורר סערה בהודו, תאגיד מקדונלד'ס פרסם התנצלות ב-2002 והתבקש לשלם 10 מיליון דולר לקבוצות צמחוניות ודתיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה