ויראלי

טלי גוטליב: "אינני צריכה רשות מהנשיא כדי לחוקק חוקים"

לחברת הכנסת טלי גוטליב נמאס כבר מהמציאות המדשדשת ובראיון ל-ice מתייחסת למו"מ על הרפורמה המשפטית "העובדה כי אין שינוי במבנה הוועדה למינוי שופטים מלמדת על כישלון המו״מ בבית הנשיא בעניין כה חשוב. אני מצפה והבוחרים מצפים למשילות חזקה של ממשלת ימין"
דוד זולדן |  2
חברת הכנסת טלי גוטליב (צילום יהונתן זינדל פלאש 90 עריכה)
בראיון ל-ice מגוננת ח"כ טלי גוטליב מהליכוד על החרדים בסוגיית חוק הגיוס ואומרת בין השאר כי: "הצביעות כלפי החברה החרדית מקוממת כי שוויון בנטל מחייב שירות לאומי לכל אזרח גם לערביי ישראל ולכך צריך לשאוף" אך באותה נשימה מבהירה את עמדתה הנחרצת בסוגיה הנפיצה: "אני בוודאי בעד לימוד תורה אך בה במידה עיקרון השוויון מחייב שוויון בנטל בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי".
השיחות בבית הנשיא מתחדשות היום. האם את מודאגת מהמשך הקפאת החקיקה?
"ממשלת ימין יציבה לא הייתה צריכה מלכתחילה ללכת לבית הנשיא ולבקש רשות לממש מדיניות. אינני צריכה רשות מנשיא המדינה שהינו איש שמאל כדי לחוקק חוקים. צר לי מאד על הכניעה לדרישה להתדיין במחשכים בבית הנשיא. לא הסמכתי איש מהחבורה הנמצאת שם לדבר בשמי".
המו"מ תקוע וגם החקיקה. אין בשורה מצד הרפורמה וגם לא פריצת דרך בשיחות. התסכול במחנה הלאומי גובר ואני מרשה לעצמי להניח שאת ערה לביקורת:   
"העובדה כי אין שינוי במבנה הוועדה למינוי שופטים מלמדת על כישלון המו״מ בבית הנשיא בעניין כה חשוב. אני מצפה והבוחרים מצפים למשילות חזקה של ממשלת ימין".
האם את מוטרדת מאי השוויון בנטל בחברה הישראלית?
"באשר לשוויון בנטל, אבהיר כי אני שמחה מאד שחבריי החרדים לא התנו את את אישור התקציב הדו שנתי בחוק הגיוס. כשלעצמי הבהרתי שלא אצביע בעד חוק הגיוס, לכן המלצתי לדחות את החקיקה ולשמור בשלב זה על הסטטוס קוו".
 
את לא בעד שילוב החרדים בצבא ובכלכלה?
"אני בוודאי בעד לימוד תורה אך בה במידה עיקרון השוויון מחייב שוויון בנטל בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי. הצביעות כלפי החברה החרדית מקוממת כי שוויון בנטל מחייב שירות לאומי לכל אזרח גם לערביי ישראל ולכך צריך לשאוף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העם דורש רפורמה משפטית ושינוי בועדה לבחירת שופטים
    הפגנות לא מזיזות לימ 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על אפם וחמתם של המפגינים נגד. גם אם ביבי לא ירצה, אנו רוצים ולכן הח"כים יחוקקו את הרפורמה
    סגור
  • 1.
    ויש מצב שגם ראשת ממשלה
    טלי תהיה שרת משפטים 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציבור האמוני מאוהב בה למרות שחזרה בשאלה כי היא ישרה מול בורא עולם
    סגור