ויראלי

אופירה אסייג מתפוצצת: "תתביישו לכם, תורם של הילדים לסבול"

אסייג כתבה בסטורי שהעלתה לאינסטגרם שלה מילים קשות נגד הממשלה: "ממשלה בושה, אחרי שחצי מדינה הייתה מושבתת בזמן מלחמה, התחילה מלחמה חדשה והילדים מטפסים על הקירות בבית! למה? כי שר האוצר במבחן אגו עם הרשויות המקומיות"
מערכת ice |  1
אופירה אסייג (צילום מסך קשת 12)
בעוד הגופים וראשי העיריות מתנגדים בחריפות לניסיון הקמת "קרן ארנונה" במסגרת חוק ההסדרים, שתוצאתה הצפויה היא ייקור שירותים ומחירי מוצרי הצריכה עבור האזרחים,  ובעת בה הארנונה העסקית בישראל היא מהגבוהות בעולם, אופירה אסייג יוצאת במסר קשה.
אסייג כתבה בסטורי שהעלתה לאינסטגרם שלה מילים קשות נגד הממשלה: "ממשלה בושה, אחרי שחצי מדינה הייתה מושבתת בזמן מלחמה, התחילה מלחמה חדשה והילדים מטפסים על הקירות בבית! למה? כי שר האוצר במבחן אגו עם הרשויות המקומיות".
עוד ציינה המגישה הוותיקה של קשת 12: "ומי אוכל אותה? אנחנו האזרחים. אז אחרי המחאות, אחרי ההפגנות, אחרי הפילוג הנוראי בעם, אחרי הטילים, הגיע תורם של הילדים לסבול! תתביישו לכם! הרסתם את המדינה".
מדי שנה תעריפי הארנונה העסקית מתייקרים אוטומטית שכן הם צמודים 50% לעלויות השכר בשלטון המקומי, ו-50% למדד יוקר המחייה. נוסף לעלייה זו דורשים ומקבלים ראשי הערים אישור להעלות את התעריפים למגזר העסקי בתחומן, מעבר לעליית המדד. התעריפים המוגזמים הללו עושקים את העסקים בישראל שכורעים תחת הנטל, ובפועל מייקרים את מחירי המוצרים ברשתות הקמעוניות עד כדי 5%. הקמת "קרן הארנונה" תנציח את ביזת העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים כאחד ואף תחמיר את התופעה שכן מהלך כזה יצור לחץ על הרשויות המקומיות החזקות להאיץ את מהלך העלאת תעריפי הארנונה, כל זאת כדי לפצות על הכספים שיילקחו מהם.
"אנו מזכירים לממשלת ישראל שההכנסות נטו ממיסוי מקרקעין הסתכמו ב-2022 ביותר מ-25 מיליארד שקל, לפני שאתם מכניסים את היד לכיסי העסקים שמממנים את המשק, תנהלו את המשאבים של כולנו בצורה אחראית. אנו קוראים לממשלת ישראל לא לקדם את העיוות הנוראי הזה ולאמץ מתווה רב שנתי של הורדת הארנונה העסקית, כחלק ממהלך נחוץ של המלחמה ביוקר המחייה. כבר כיום מתכונתו הנוכחית של מס הארנונה על המגזר העסקי היא בכייה לדורות, לכן התכנון לגלגל ייקור מחירים על הצרכנים במסגרת קרן הארנונה החדשה לא יכול להישאר על הפרק" נאמר על ידי המתנגדים לחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אופירה עם השכל הקטן
    דרומי 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי את אופירה ? תיפני לשלטון המקומי
    סגור