ויראלי

ישראלית שצברה חובות של מאות אלפים תעבור שיקום: "סבלה ממחלת קניות"

השופט עופר חיים שורק קבע לאחרונה כי אישה שנקלעה לחובות מטורפים של 300 אלף שקל בעקבות התמכרות קשה לקניות, תעבור שיקום כלכלי
מערכת ice |  1
קניות אונליין (צילום pexels)
השופט עופר חיים שורק קבע לאחרונה כי אישה שנקלעה לחובות מטורפים של 300 אלף שקל בעקבות התמכרות לקניות, תעבור שיקום כלכלי, זאת על רקע מצבה, שכן היא סובלת מנכות של 52% ו-100% אי כושר תעסוקתי.
השופט דחה את בקשתה להפטר מהחובות מאחר שלא הוכיחה את טענתה כי היא מכורה לקניות. עוד הוא כתב כי היא יצרה את חובותיה באדישות כלפי נושיה ופגיעה בקניינם. מתוך התחשבות במצבה הוא קבע צו תשלומים בסך 500 שקל לחודש אך תקופת התשלומים תהיה ארוכה - 50 חודשים.
הכל התחיל בנובמבר 2021, אז ניתן לאישה צו לפתיחת הליכים, בהתאם לבקשתה. המדובר בהליך חדלות פירעון שני והקודם כלל צו הפטר. כנגד החייבת הוגשו 5 תביעות חוב בסך כולל של 308,820.65 שקל. החייבת פירטה נסיבות חיים מורכבות הכוללות מצב נפשי קשה, בנוסף כאמור להיותה נכה.
הנאמנת טענה כי טענת החייבת שלפיה היא סבלה מ"מחלת קניות" ונטלה הלוואות לצורך קניות ורכישות ביגוד בהיקף ניכר לא הוכחו. לאור היקף חובות שאינו  מבוטל העולה כדי חוסר תום לב דרשה הנאמנת להורות על ביטול ההליך או לקבוע תכנית שיש בה היבט שיקומי. השופט עופר חיים שורק מבית משפט השלום בנצרת הגיע למסקנה שאין מקום לבטל את ההליך והוציא צו שיקום כלכלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד אחת שמשחקים לה בראש? (ל"ת)
    לא נמאס לפגוע בנשים? 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור