ויראלי

רשות מקרקעי ישראל בהלם: כך קבלן ניסה לרמות במכרז הקרקעות

בתיעוד שפורסם נראה קבלן רגע לפני שהוא ניגש למכרז של רשות מקרקעי ישראל, מכניס את הפלאפון לתוך תיבת ההצעות ורק לאחר מכן מגיש את המעטפה שלו
מערכת ice | 
הקבלן מנסה לרמות (צילום צילום מסך)
רשות מקרקעי ישראל היא הגוף ששולט כמה מקרקעות המדינה ישווקו מדי שנה, ובכמה כסף. שיטת  המכרזים עבדה עד היום בצורה פיזית. אלא שאז, החלו השיטות לנסות לרמות במכרזים. בתיעוד שעלה אתמול (שלישי) בחדשות הערב של קשת 12, ניתן לראות את המקרה - שגרם לרשות מקרקעי ישראל לשים סוף לשיטה הקיימת.
בתיעוד שפורסם בחדשות הערב נראה נציג של קבלן גדול בישראל, בזמן שהוא מגיע להגיש הצעה למכרז על קרקע. הוא רצה לגלות כמה הצעות כבר הגישו לפניו, כדי לדעת אם להגיש הצעה גבוהה או נמוכה. כדי לעשות זאת, הוא לקח את הטלפון, החדיר אותו אל תוך תיבת המכרז וצילם את מצב המעטפות. רק לאחר מכן, הוא הגיש את ההצעה שלו.
את התיעוד העבירו ברשות מקרקעי ישראל לגורמי אכיפת החוק שפתחו בחקירה. אולם, בינתיים החליטו לעבור לשיטת מכרזים דיגיטלית כדי למנוע הטיות כאלה. רביד שמואלי, סמנכ"ל מערכות מידע של הרשות, הסביר: "אין יותר את נושא תיבות המכרזים הפיזיות, אין צורך להגיע באופן פיזי למשרדים של רמ"י. הכול מתבצע מרחוק, בצורה דיגיטלית לחלוטין, מקצה לקצה".
"היו מקרים שבהם נתקלנו באנשים שמנסים לבדוק את מספר ההצעות", שיתף ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל. "כאשר היה מספר הצעות נמוך, נתנו הצעות נמוכות יותר. כאשר מספר ההצעות היה גבוה יותר, נתנו הצעות גבוהות יותר. התהליך הזה מהיר, אובייקטיבי, הוא ימנע אפשרות להטיה של מכרזים, הוא חלק מתהליך כולל של טרנספורמציה דיגיטלית ושיפור השירות", הוסיף ינקי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה