ויראלי

שוטרים וחברי פרלמנט סרבים מתפטרים בהמוניהם

בצעד מחאה ענק, שוטרים ונציגי ממשלה סרביים במדינת קוסובו התפטרו בשבת לאחר פיטוריו של שוטר ממוצא זהה שלא הסכים להחליף את לוחית הרישוי של רכבו ללוחית רישוי מקוסובו
מערכת ice | 
שוטרים מוחים (צילום טוויטר)
המתיחות בין קוסובו לבין סרביה עולה שלב נוסף בסופ"ש האחרון לאחר גל עצום של התפטרות מחאתית מצד שוטרים וחברי פרלמנט מהצד האתני של סרביה בקוסובו. גל ההתפטרות החל בעקבות פיטוריו של של שוטר מאותו המוצא לאחר שסירב להחליף את לוחית הרישוי על רכבו בהתאם לתקן חדש במדינה.
פיטוריו של השוטר אפשרו פתח למחאות שכאלו, היות והסרבים שגרים בצפון המדינה רוצים שקוסובו תהפוך להיות חלק מסרביה בהתאם לכך שהמדינה הקטנה הייתה חלק ממנה בעבר והם מעולם לא הכירו בעצמאותה כמו גם מדינת סרביה עצמה.
החוק שמורה על החלפת לוחית הרישוי על הרכב החלה ביום שלישי האחרון אך הרשויות בקוסובו טענו כי האכיפה תהיה הדרגתית. בהתאם לכך, בשלושת השבועות הקרובים סרבים אתניים יקבלו אזהרה אם לא יחליפו את לוחיות הרישוי הסרביות הישנות. בעוד כחודשיים הם יתחילו לקבל כנסות ולאחר מכן ועד סוף אפריל 2023 הם יוכלו לנהוג רק עם לוחיות זמניות. 
אלו שהחלו להתפטר באות מחאה הם שר בממשלת קוסובו, 10 חברי פרלמנט, בכירים, שוטרים ועובדי מדינה נוספים באזורים בהם ישנה אוכלוסייה סרבית אתנית. את זאת הם עשו עם הסרה טקסית של מדיהם בפגישתם האחרונה ביום שבת האחרון. בעת זו טרם ידוע מהי תהיה ההשפעה בשטח של גל המחאה. 
ראש ממשלת קוסובו, אלבין קורטי, קרא לאוכלוסייה הסרבית במדינה לא להיכנע למניפולציות ומשחקים פוליטיים והוסיף כי הנשיא הסרבי, אלכסנדר ווצ'יץ' שיקר לארה"ב ונציגים אירופאים, אשר ניסו לסייע בגישור בין שתי המדינות, ובמקביל נמצא במגעים עם נציגים רוסים בבלגרד ואף קר לסרביה "כלי" בידי הקרמלין. 
כאמור מדובר בשלב נוסף בלבד במתיחות כללית בין שתי המדינות, מאז ששתיהן סירבו להכיר בלוחיות הרישוי והמסמכים הרשמיים אחת של השנייה. הדבר התבטא במחאות במצד הסרבים האתניים בקוסובו, שכללו חסימות כבישים, ירי לאוויר ועוד. 
לאחר פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה נציגים מארה"ב ובלגיה ניסו להרגיע את הרוחות וזאת לאור הקרבה של סרביה לרוסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה