ויראלי

דוחה: מדוע עשרות אלפי ברזילאים הצדיעו במועל יד?

לאחר ההפסד בבחירות לנשאיות ברזיל, תומכיו של הנשיא המכהן, ז'איר בולסונארו, מסרבים לקבל את ההפסד למועמד השמאל והנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה. התומכים של בולסונארו קיימו עצרות תמיכה בו ברחבי המדינה בדרך מכוערת ומקוממת במיוחד כשהצדיעו במועל יד
מערכת ice | 
בחירות בברזיל (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
לאחר ההפסד בבחירות לנשאיות ברזיל, תומכיו של הנשיא המכהן, ז'איר בולסונארו, מסרבים לקבל את ההפסד למועמד השמאל והנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה. התומכים של בולסונארו קיימו עצרות תמיכה בו ברחבי המדינה בדרך מכוערת ומקוממת במיוחד. תומכיו הובילו את העצרות בסאו פאולו ובריו דה ז'נרו, שבהן נשאו את דגל ברזיל על כתפיהם, והצדיעו לנשיא היוצא במועל יד.
תומכיו של הנשיא היוצא קראו  להתערבות של כוחות הצבא בעקבות בחירתו של הנשיא החדש. במדינה קיים חשש כבד מכך מאלימות ברחבי המדינה. "אנחנו מקווים שהצבא יתערב במצב הזה, אנחנו יודעים שהבחירות האלה היו הונאה", אמר ריינאלדו דה סילבה, תומך הנשיא היוצא בולסאנרו, בעצרת בסאו פאולו.
ההפגנות הגיעו לאחר קרב צמוד, כאשר לואיז אינסיו דה סילבה, המכונה "לולה", ניצח כשגרף 51% מהקולות. לולה צפוי להחליף את בולסונארו בתפקיד הנשיא ב-1 בינואר. ממשרד ההגנה של ברזיל נמסר שהפגנות שלום הן חלק מחופש הביטוי על פי החוק הברזילאי, והוסיף כי "משרד ההגנה מונחה על ידי החוקה הפדרלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה