ויראלי

אחרי כמעט אלף שנה: נמצא הקבר של סנטה קלאוס האמיתי

הארכיאולוגים בטורקיה, מדווחים כי הם מצאו את שרידו של ניקולס הקדוש, אשר היווה השראה לדמותו של סנטה
מערכת ice |  1
סנטה קלאוס
חוקרים טורקים טוענים שהם איתרו את קברו של ניקולס הקדוש, הדמות האמיתית שהיוותה השראה לסנטה קלאוס, מתחת לכנסייה מהמאה החמישית בטורקיה. אמנם זה זמן רב ידוע שניק הקדוש נקבר במחוז אנטליה של טורקיה, אך שרידיו של האיש הקדוש נגנבו בסביבות 700 שנה לאחר מותו, כך שמקום הקבורה המדויק שלו לא היה ידוע - עד כה. "זהו תגלית חשובה ביותר, הממצא הראשון מאותה תקופה", אמר אוסמן ארבשר, יו"ר המועצה האזורית לשימור מורשת תרבותית של אנטליה. חוקרים גילו את מקום המנוחה האחרון לכאורה של סנט ניק, לאחר שחשפו את שרידי המקדש העתיק בעיירת החוף דמרה.
ניקולס, שמת ב-6 בדצמבר 343, נקבר באתר המורשת של אונסק"ו. עם זאת, הבזיליקה שקעה בגלל עליית מפלס הים התיכון בימי הביניים ולאחר מכן נבנתה עליה כנסייה נוספת בעיירה - שנודעה אז בשם Myra - בין המאות ה-5 ל-12, כדי להגן על קברו של האיש הקדוש. לרוע המזל, גנבים מבארי, איטליה, חיללו את הקבר בשנת 1087 ולקחו את רוב שרידי סנט ניק. הכל נראה היה אבוד, עד שהחפירות האחרונות חשפו את שרידי האריחים והפסיפס מהבזיליקה המקורית, מה שהוביל אותם להאמין שניק הקדוש נקבר שם. "עכשיו הגענו לשרידי הכנסייה הראשונה ולקומה שעליה צעד ניקולס הקדוש", אמר ארבשר. חוקרים משערים שמקום המנוחה המדויק שלו נמצא בבסיס הפרסקו של ישו.
בעוד שמעט ידוע על ניק הקדוש האמיתי, הבישוף התהדר לכאורה בקורות חיים דמויי ישו של ניסים, כולל הצלת שלוש בנות מזנות, כריתת עץ אחוז שדים והצלת ספינה מהריסות על ידי תפילה. המעשה המפורסם ביותר לכאורה שלו כלל תרומת רוב עושרו לעניים, מה שהיווה את הבסיס למסעות הענקת המתנות השנתיים של סנטה קלאוס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן כן כן. ככה עושים את זה
    גבר גבר 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10 אירו מכל תייר שרוצה לראות ערמת אבנים
    סגור