ויראלי

קורע לב: 477 לווייתנים נמצאו מתים על החוף

טרגדיה ימית בניו-זילנד: מאות לוויתנים איבדו את חוש הכיוון באזור המסוכן ולא הצליחו לחזור למים. צפו בתמונות
מערכת ice | 
גופות הלוויתנים בניו-זילנד (צילום TRT World Now)
כ-477 לווייתני נתב (דולפיניים) מתו לאחר שנתקעו בשני חופים מרוחקים של ניו זילנד בימים האחרונים, כך אומרים גורמים רשמיים.
אף אחד מהלווייתנים התקועים לא יכול היה לצוף מחדש וכולם מתו באופן טבעי או הורדמו באובדן "קורע לב", אמרה דארן גרובר, המנהלת הכללית של פרויקט ג'ונה, עמותה ללא מטרות רווח שעוזרת להציל לווייתנים.
הלווייתנים עלו על חוף איי צ'טהאם, שבהם מתגוררים כ-600 בני אדם וממוקם כ-800 קילומטר מזרחית לאיים הראשיים של ניו זילנד.
משרד הטבע אמר כי 232 לווייתנים נתקעו ביום שישי בחוף טופואנגי ועוד 245 במפרץ וואיהר ביום שני. מקרי המוות מגיעים שבועיים לאחר שכ-200 לווייתני נתב מתו באוסטרליה לאחר שנתקעו בחוף טסמני נידח.
 
"האירועים האלה הם מצבים קשים ומאתגרים", כתב משרד הטבע בפוסט בפייסבוק. "למרות שמדובר באירועים טבעיים, הם עדיין עצובים וקשים למי שעוזר". גרובר אמרה שהמיקום המרוחק ונוכחותם של כרישים במים שמסביב פירושו שהם לא יכלו לגייס מתנדבים לנסות להציף את הלווייתנים כפי שעשו באירועי תקיעה בעבר.

תקיפות המוניות של לווייתני נתב נפוצות למדי בניו זילנד, במיוחד בחודשי הקיץ. מדענים אינם יודעים בדיוק מה גורם ללווייתנים להיתקע בחוף, למרות שנראה שמערכות המיקום שלהם יכולות להתבלבל על ידי חופים חוליים עם שיפוע נמוך.
גרובר אמרה שיש הרבה מזון ללווייתנים מסביב לאיי צ'טהאם, וכאשר הם שוחים קרוב יותר ליבשה, הם ימצאו את עצמם במהירות עוברים מעומק מאוד למים רדודים.
"הם מסתמכים על ההד שלהם ובכל זאת זה לא אומר להם שנגמרים להם המים", אמר גרובר. "הם מתקרבים יותר ויותר לחוף ונעשים מבולבלים. הגאות יכולה לרדת מתחתיהם ולפני שהם יודעים זאת, הם תקועים על החוף".
בגלל המיקום המרוחק של החופים, פגרי הלווייתנים לא ייקברו או ייגררו לים, כפי שקורה לעתים קרובות, אלא יישארו להתפרק, אמרה גרובר. "הטבע הוא ממחזר נהדר וכל האנרגיה האצורה בגופם של כל הלווייתנים תוחזר לטבע די מהר", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה