ויראלי

המדינה התחייבה לרכבים חשמליים וכעת מבקשת לא להטעין את הרכב

דיווחים רשמיים מגיעים בנוגע לגל חום ארוך וקשוח ומדינת קליפורניה מבקשת מאזרחיה לא להטעין את הרכב החשמלי, ימים ספורים אחרי שהציבה יעדים הפוכים
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
ההתחממות הגלובלית ממשיכה להכות בעולם וכעת משפיעה גם על תעשיית הרכבים בארה"ב. מדינת קליפורניה מבקשת השבוע מאזרחיה להפחית בשימוש בחשמל כלל שניתן וזאת עקב הלחץ הרב לו נתונה רשת החשמל במדינה.
בקשה זו מגיעה ימים ספורים לאחר שמחוקקי המדינה פרסמו את תכניתם לאסור מכירה של רכבים מונעים בגז עד שנת 2035.
הסיבה לצורך בהפחתת השימוש בחשמל מגיעה בעקבות התצפיות של שירות מזג האוויר הלאומי בארה"ב לגל חום ארוך ושובר שיאים. ההנחיות שהאזרחים קיבלו נעו בעיקר סביב מספר פרמטרים עיקריים והם שינוי התרמוסטטים ל-25 מעלות צלזיוס ומעלה, הימנעות משימוש במכשירי חשמל גדולים, טעינת רכבים חשמליים וכיבוי אורות דולקים מיותרים, בעיקר בין השעות ארבע לתשע בערב.
 
כאמור בניגוד להנחיה זו, רק שבוע שעבר הועברו רגולציות שמטרתן להגיע למצב בו עד שנת 2035 רכבים ייסעו רק על בסיס חשמל או מימן. למרות זאת רכבים שכבר נרכשו ופועלים על גז יורשו להמשיך לנסוע וחברות לייצור רכבים יוכלו לייצר ולמכור רכבים היברידיים. ההנחיות הללו יעזרו למדינה לעמוד ביעד הרצוי של אוויר נקי עד שנת 2037.
 
כבר ביום זה קליפורניה היא המדינה בעלת השוק הגדול ביותר עבור רכבים חשמליים, עם כמיליון רישומים של רכבים כאלו. כמו כן, בהשראת החקיקה במדינה, מדינות נוספות, דוגמת וושינגטון וניו יורק, התחייבו להציב יעדים דומים לשינוי שוק הרכבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה