ויראלי

מלחמת שוורים קטלנית: 6 הרוגים ומאות פצועים בקריסת טריבונה

מבנה עץ קרס אתמול באצטדיון שבו נערך מופע מטאדורים מסורתי לעיני קהל רב, בעיירה אל-אספינל במרכז קולומביה. ביו ההרוגים גם ילד. הרשויות: לא נותרו לכודים בהריסות, נקיים חקירה
מערכת ice | 
קריסת יציע בקולומביה (צילום צילום מסך)
טריבונת עץ קרסה אמש באצטדיון עמוס קהל בעיר אל אספינל בקולומביה, בעת שהתקיימה בו מלחמת שוורים. בדיווחים עדכניים מהיום (ב') מהרשויות המקומיות ומכלי התקשורת במדינה נמסר כי באירוע הטרגי נהרגו שישה בני אדם לפחות ומאות נפצעו, מהם עשרות פצועים קשה (בערפל הראשוני תחילה דווח שנפצעו כ-500 בני אדם, אך המספר שנמסר היום הוא 200 פצועים לפחות). נודע כי בין ההרוגים נמנה עד כה ילד אחד.   
בסרטונים שתיעדו את האירוע ניתן לראות את מבנה העץ קורס פתאום אל תוך הזירה של מלחמת השוורים בעודה בעיצומה. צילומי אוויר מראים את היציעים, שכבר נראו רעועים, נופלים לתוך הזירה בזמן שאנשים משני הצדדים מתרוצצים ובורחים כדי לא להילכד ולהימחץ. בתמונות שצולמו לאחר הפינוי, נראה שהיציעים נפלו כמו גפרורים. עדיין לא ברור ממה עשוי היה המבנה ולמה התמוטט, אולם ככל הנראה מדובר בלוחות עץ.
מהרשויות המקומיות נמסר כי לא נותרו לכודים בהריסות, ומספר אנשים עליהם דווח שנעדרו, אותרו. רכבי חירום נשלחו למקום מהערים הסמוכות איבאג ומלגר כדי לסייע בפינוי הפצועים הרבים, שפונו לבית החולים בעיירה. אל-אספינל ממוקמת במרכז קולומביה, כ-100 מייל דרומית מערבית לבירה בוגוטה. 
איבן פרני הוא חבר מועצת העיר בעיירה והיה רחוב אחד משם כשהיציעים קרסו. הוא אמר בספרדית ששמע קול שבירה של הבמבוק והעץ וש"כשהתחיל להיסדק, זה מה ששמעתי ואז הצרחות". פרני הסביר כי הדוכנים הזמניים נבנים מדי שנה חמישה ימים לפני האירוע, נבדקים ולאחר מכן מפורקים. הוא אמר שזה משהו שמעולם לא קרה והיציעים תמיד נבדקים לפני שאנשים נכנסים. נשיא המדינה, איוון דוקה, הבטיח חקירה מלאה.
 
מלחמות השוורים הפופולאריות בקולומביה גבו בשנים האחרונות את חייהם של צופים ומשתתפים רבים, כך שיש ויכוח ציבורי בנושא. הנשיא הנבחר של קולומביה, גוסטבו פטרו, הוא מתנגד קולני וידוע למלחמות שוורים, וקורא לאסור אירועים עתידיים. ועדיין, מדובר בספורט מסורתי ופופולרי. הלוחמים כמובן מתנגדים להפסקת המסורת האלימה, המכונה בקולומביה "קורלאה". לוחמי השוורים החובבניים נוהגים להשתכר, ואז לקפוץ לזירה ולהתגרות בשוורים. "אותי זה לא מפחיד, כי אם הייתי פוחד לא הייתי נכנס לזירה", הסביר אחד מלוחמי השוורים, לואיס אריאטה. "זו העבודה שלי, כדי לגמור את החודש". לוחם אחר אמר: "אני משמש כלוחם ממלא מקום, עמיתי הוא לוחם ותיק, ומי שרוצה להיפטר ממלחמות השוורים סתם נלחם במסורת, וזה לא יוכל לקרות", אמר דויד גונזלס, לוחם שוורים.
כאמור, זה לא האסון הראשון בקולומביה שגורם הספורט השנוי במחלוקת: לדוגמא, באוקטובר 2012 נפצעו 19 בני אדם, בהם שניים באורח קשה, בקרב שוורים שיצא משליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה