ויראלי

השתכר ואיבד פרטים אישיים רגישים של חצי מיליון אנשים

עובד בחברה יפנית המספקת שירותי מס למשקי בית יצא לבלות עם חברים. הוא כנראה שתה יותר מדי, ואיבד התקן USB עם כל הפרטים האישיים של כחצי מיליון מתושבי העיר. היה שם מידע רגיש ביותר, כולל פרטי מס, מספרי חשבון בנק ועוד
מערכת ice | 
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
עבור רבים, משקאות לאחר העבודה הם דרך נפוצה להירגע לאחר שבוע עמוס. אבל עובד אחד יפני יסבול כנראה מהנגאובר ממושך, לאחר שאיבד מקל זיכרון USB בעקבות בילוי לילי עם עמיתים. למה? ההתקן הכיל פרטים אישיים של כמעט חצי מיליון אנשים.
רשת השידור היפנית NHK מדווחת כי האיש, בשנות ה-40 לחייו, עובד בחברה שתפקידה לספק הטבות למשקי בית פטורים ממס בעיר אמגאסאקי, מצפון-מערב לאוסקה. הוא העביר את המידע האישי של תושבי העיר כולה אל הכונן ביום שלישי בערב, לפני שפגש עמיתים ללילה בעיר. את כונן ה-USB שם בתיק שלו לפני ערב השתייה. בהמשך הערב בילה מספר שעות בשתייה במסעדה מקומית, לפני שהתעלף בסופו של דבר ברחוב, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. כשחזר אל חושיו, הוא הבין שגם התיק שלו וגם הכונן הנייד חסרים.
גורמים בעירייה אמרו כי הכונן הנייד כלל את השמות, תאריכי הלידה והכתובות של כל תושבי העיר. הוא כלל גם מידע רגיש יותר, כולל פרטי מס, מספרי חשבון בנק ומידע על משפחות המקבלות ביטוח לאומי. למזלו של האיש, גורמים בעירייה אמרו כי הנתונים הכלולים בכונן מוצפנים ונעולים באמצעות סיסמה. הם הוסיפו כי לא היה שום סימן לכך שמישהו ניסה לגשת למידע עד כה.
אבל התקרית המביכה עוררה התנצלות מצד גורמים רשמיים, כאשר ראש עיריית העיר ומנהיגים נוספים קדו להתנצל בפני התושבים. "אנו מצטערים מאוד על כך שפגענו עמוקות באמון הציבור בהנהלת העיר", אמר פקיד עירוני אמגאסקי במסיבת עיתונאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה