ויראלי

הסכומים האסטרונומים נחשפים: מי הבעלים הכי עשיר בליגת העל?

עונת הכדורגל של עונת 2024/25 יוצאת לדרך השבוע וליגת העל מחכה לשריקת הפתיחה וזה הזמן לבדוק כמה שווים הבעלים של מועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי. מי בראש הפסגה ומי נועל את הרשימה?
דוד זולדן | 
ליגת העל (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון, אינסטגרם/ sportskeaktuelnosti)
עונת הכדורגל של עונת 2024/25 יוצאת לדרך השבוע וליגת העל מחכה לשריקת הפתיחה וזה הזמן לבדוק כמה שווים הבעלים של מועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי וכמה מוערך למשל מיטש גולדהאר, בעלי מכבי תל אביב? גולדהאר מדורג במקום ה-25 בעשירי קנדה ואף נכלל ברשימת 1,000 האנשים העשירים בעולם ועסקיו כוללים הסכמים מפנקים עם וולמארט שכובשת את ארה"ב וחברות נדל"ן מובילות והונו נאמד בכ-3.2 מיליארד דולרים.
מיטש גולדהאר, הוא אחד מעשירי העולם והונו מוערך בכ-3.2 מיליארד דולרים. על פי כלי התקשורת בקנדה גולדהאר מדורג במקום ה-25 בין האנשים העשירים במדינה, ועל פי מגזין "פורבס" הוא נכלל ברשימת אלף האנשים העשירים בעולם.
הוא הפך בזמן קצר לאחד מאנשי העסקים הבולטים בקנדה בזכות "פאוור סנטרים" - מרכזי קניות בולטים. ענקית הסופרים האמריקנית וואלמרט פעילה ב-23 מדינות מחוץ לארצות הברית. ב-22 מתוכן היא קונה את הנדל"ן שלה בעצמה, אבל בקנדה חניותיה נמצאות בתוך מבנים של "SmartCenters" - חברת הנדל"ן של גולדהאר.
גולדהאר מחזיק בחברת נדל"ן פרטית בשם Penguin, המתמקדת בנדל"ן נקודתי ומאפשרת ללקוחות לקנות נכסים בקלות באמצעות האינטרנט. יש לו סטודיו סרטים מרשים ופארק גולף ענק וזאת מלבד מכבי ת"א.
הבעלים השקיע במועדון הצהוב למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה כאשר מעל 30 מיליון שקלים מושקע גם במחלקת הנוער של המועדון. בחישוב מדובר על מאות מיליוני שקלים שהושקעו בקבוצה מאז רכש את הבעלות עליה בשנת 2009, אם כי ההצלחות המקצועיות תורגמו בחלק מהשנים להכנסות כספיות גבוהות שכיסו את העלויות.
הוא החל לשתף פעולה עם חברת הנדל"ן הגדולה REIT ולמכור קניונים באופן מהיר ואלגנטי וכך הגדיל את ההון של החברה ושלו עצמו. הצדדים רכשו ביחד בתים ברחבי צפון אמריקה וכשהנכס השתבח מכרו אותם בסכומים גבוהים.
אלונה ברקת הבעלים של הפועל באר שבע מוערכת בשווי של 460 מיליון שקל, על פי דירוג מגזין "פורבס ישראל" שפרסם את רשימת הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל לשנת 2019, התמקם בפסגת הרשימה ניצב ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, ששובץ לרשימת הליכוד לכנסת ה-21 ומחזיק בהון של 500 מיליון שקלים.
במקום השני, עם הון של 460 מיליון שקלים, התמקמה גיסתו אלונה ברקת, אשת עסקים והבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע שהצטרפה בעבר הלא רחוק לרשימת "הימין החדש" ושובצה במקום השלישי והמכובד ברשימה. 
וכמה שווה יענקלה שחר הבעלים המיתולוגי, הוותיק והמנוסה של מכבי חיפה? לאחר כניסתם של איילי ההון ארקדי גאידמק, דניאל יאמר ואלכס שניידר לכדורגל הישראלי שחר החל לאבד גובה, אך למרות זאת הצליחה מכבי חיפה שבבעלותו, בקדנציה של המאמן אלישע לוי, לזכות באליפות בעונת 08/09 שבה השקיע פחות כספים בהשוואה לעונות הקודמות, ואף להעפיל שנית לשלב הבתים של ליגת האלופות. בעונה (20\21) זכתה מכבי חיפה באליפות, וגם בעונה הנוכחית היא מועמדת בולטת לזכייה.
לאורך השנים שחר השקיע מכספו במכבי חיפה יותר מ-150 מיליון שקלים. והוא זוכה להערכה רבה בקרב קהילת הספורט בארץ. ב-2010 קיבל שחר פרס על מפעל חיים מההתאחדות לספורט ותיקים בישראל בחסות הוועד האולימפי בישראל, ב-2017 קיבל פרס על מפעל חיים ממנהלת הליגות לכדורגל במעמד נשיא המדינה.
שותפו וגיסו של שחר, ישראל קז, הלך לעולמו לפני כחודש. קז החזיק למעשה בכחצי ממכבי חיפה. בנוסף לכדורגל, שחר תומך כספית במספר ספורטאים אולימפיים והונם הכולל של משפחות שחר-קז הוערך בכ-835 מיליון דולר.
גם בית"ר ירושלים נערכת להסתערות על ליגת העל שתיפתח השבוע ושואפת להתמקם גבוה בטבלה ואם לשפוט לפי המשחק המרשים בגביע הטוטו הרי שהעתיד מבשר טוב לקבוצה מהבירה. וזה הזמן לחשוף את הבעלים של הקבוצה הכי מתוקשרת בישראל ברק אברמוב, 44, נחשב לאחד מאנשי העסקים הבולטים במגזר העסקי. חברת לאנדורה השקעות בע"מ שהוקמה ב-2006 ובבעלותו הונפקה בבורסה בשווי של מיליארד שקלים. והונו הכולל נאמד בכחצי מיליארד שקלים לפי הערכות של מקורות מהימנים.
כבר בגיל 20 החל אברמוב לעבוד כשוטף כלים ברשת בתי קפה 'ארקפה' ובתוך זמן קצר מונה למנהל סניף. זמן לא רב לאחר מכן הפך לאיש עסקים ולבעלים של רשת הסושי "ג'פאניקה". ב-2010 הגדיל את עסקיו וקנה את חלקיהם של שלושה מתוך ארבעת המייסדים של רשת 'YOGO', תמורת חמישה מיליון שקלים בסך הכל. למעשה, בשלב זה הוא החזיק ב-50 אחוז מהחברה כאשר מייסד רביעי החזיק בשאר האחוזים.
ב-2015 כבר לא הסתפק כזכיין המרכזי של רשת מסעדות הסושי "ג'פאניקה" ורכש את הרשת מהמייסדים, אבי ליאני ושחר אנושי. אברמוב, בעלי קבוצת לאנדורה שהחזיקה גם ברשתות קינג ג'ורג' ויוגו וחלק מסניפי שיפודי ציפורה, החזיק בעשרה סניפי ג'פניקה בזכיינות והפך למעשה לבעלים של כל 25 הסניפים. מסתמן כי אברמוב רכש את הרשת בסכום של 40 ל-50 מיליון שקלים.
בשנת 2017 רכש ביחד עם איש העסקים אמיר יקותיאל בניין בשדרות רוטשילד בתל אביב בסכום של 64 מיליון שקלים. השניים השקיעו בפרויקט עוד 25 מיליון שקלים, ושלוש שנים מאוחר יותר מכרו השניים את הבניין והרוויחו כ-14 מיליון שקלים.
ב-2022 רכש את בית"ר ירושלים ממשה חוגג תמורת חמישה מיליון שקלים שעברו לקופת החילוט ו-4.125 מיליון שקלים לחוגג. בהמשך השנה רכש אברמוב גם 40 אחוז מרשת 'עולם הממתקים', כששווי העסקה הוערך בכ-13 מיליון שקלים.
אברמוב החזיק גם רכב מסוג מרצדס בשווי מוערך של 660 אלף שקלים ו-3 שעוני יוקרה המוערכים בכ-280 אלף שקלים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה