מדדים ומחקרים

סקר: רוב הציבור היהודי נגד הפסקת הלחימה ושחרור אסירים

סקר מלחמת חרבות ברזל של המכון הישראלי לדמוקרטיה מצא: רוב גדול (88%) מהציבור היהודי נותנים לכוחות צה"ל ציונים טובים על תפקודם במלחמה, אך רק מיעוט (46%) מעניקים ציונים כאלה לתפקוד קבינט המלחמה
מערכת ice | 
הג'יהאד האיסלאמי (צילום פלאש 90)
רוב גדול (88%) מהיהודים נותנים לכוחות צה"ל ציונים טובים על תפקודם במלחמה עד כה. לעומת זאת, רק מיעוט (46%) מעניקים ציונים כאלה לתפקוד קבינט המלחמה. כך עולה מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון בהובלת פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי.
בחלוקה לפי מחנה פוליטי, מעל מחצית (53%) בימין נותנים לקבינט המלחמה ציון טוב לעומת מיעוט (42%) במרכז ומיעוט קטן (19%) בשמאל.

בקרב המרואיינים הערבים רק מיעוט נותנים לכוחות הצבא ציונים גבוהים (43%). כשמדובר בתפקוד קבינט המלחמה, מיעוט קטן בקרב הערבים (14%) מעריכים אותו בחיוב. 
61% מהיהודים סבורים כי על המחנה הממלכתי להישאר בממשלה. הרוב רווח בכל המפלגות הציוניות. לעומת זאת, רוב המרואיינים הערבים סבורים שעליה לפרוש (63%).
הערכת החוסן הציבורי: רוב מוחלט (88%) מהציבור היהודי סבורים שהחוסן של הציבור הישראלי גבוה. הערכה זו נותרה ללא שינוי מתחילת ולאורך המלחמה. גם בקרב המרואיינים הערבים רוב יציב (59%) סבורים כך.
עמדות בנוגע לעסקה לשחרור החטופים: בקרב המרואיינים היהודים הרוב (60%) חושבים שלא נכון מבחינתה של ישראל להסכים לעסקה של שחרור כל החטופים בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים והפסקת הלחימה בעזה. בקרב הערבים התמונה הפוכה: רוב גדול (78.5%) מצדדים בהסכמה לעסקה כזו.
חקירה עכשיו? הציבור היהודי חלוק בשאלה זו. 48% מהיהודים סבורים כי אין להתחיל בעת הזו לחקור באופן רשמי את אירועי ה-7 באוקטובר במישורים המדיני והצבאי, בעוד 46% חושבים כי יש לעשות כן. בשמאל רוב גדול (82%) חושבים כי יש להתחיל לחקור עכשיו, במרכז 59% תומכים בחקירה לאלתר, ואילו בימין הרוב (59%) מתנגדים לכך. בקרב הציבור הערבי, רוב גדול (72%) מאמינים כי הגיעה השעה להתחיל בכך.
עד מתי תימשך המלחמה? הדעה השכיחה בקרב היהודים (50%), היא כי המלחמה מול חמאס תימשך מעל לארבעה חודשים נוספים. לדעת השאר היא תימשך פחות מכך, ועוד 15% אינם יודעים. בקרב הערבים השיעור הגבוה ביותר (29%) בחרו בתשובה "לא יודעים".
היענות לדרישות ארה"ב לגבי המשך הלחימה: בקרב היהודים הדעה השכיחה (49.5%) היא כי צריך לפעול רק לפי שיקולי הצמרת הישראלית. לעומת זאת, 38% החושבים כי יש לפעול בתיאום עם האמריקאים. בקרב הערבים הרוב (60%) סברו שיש לפעול בתיאום עם האמריקאים, ומעל רבע (28%) ציינו כי אינם יודעים.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 610 איש ואישה. טעות הדגימה המרבית למדגם זה היא 4.04% ± ברמת ביטחון של 95%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה