מדדים ומחקרים

משחק מחשב וסרטוני אנימציה: כך נשפר את ההסברה בעולם

כנס HASBARA NOW של מרכז היזמות HIT בהשתתפות בכירי מערך ההסברה הישראלי נערך במכון טכנולוגי חולון, במהלכו הוצגו משחק מחשב בו מנסים להינצל מידי חמאס וסרטוני אנימציה בסגנון "ניר וגלי", זאת במטרה לסייע בהסברה למען ישראל בעולם
מערכת ice | 
כנס הסברה (צילום נתי חדד)
כנס HASBARA NOW נערך על רקע המלחמה ומאמצי ההסברה המתמשכים מפרוץ המלחמה ביום שבת ה-7.10.23. משחק מחשב מז'אנר האימה-הישרדות בו מנסים לחמוק ממחבלי החמאס, וסרטוני בינה מלאכותית, אלו חלק מהרעיונות שעלו במהלך כנס שעסק בהסברה שנערך על ידי FUTURE HIT, מרכז החדשנות והיזמות של HIT מכון טכנולוגי חולון.
כנס 'Hasbara NOW' התקיים במעמד נשיא HIT – פרופ' אדוארד יעקובוב, ובו לקחו חלק מומחי ההסברה המובילים בישראל ביניהם - ראש ענף חדשנות ומיתוג ישראל במשרד החוץ – רן נתנזון, בכירה במערך ההסברה הלאומי – אילנה שטיין, מנכ"ל ברנדי ולשעבר ראש מערך הסושיאל של צה"ל – מרום סיני, מייסדת Vibe Israel - ג'ואנה לנדאו, , מנכ"ל  ארגון מסע -עופר גוטמן ממקימי אתר ההסברה IsraelFAQ - ד"ר רון עדני.
FUTURE HIT יזמו את הכנס, במטרה לפתח פתרונות חדשים ויצירתיים לאתגרי ההסברה הישראלית בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. קהל היעד של הפתרונות שהוצגו מיועדים לסטודנטים ולסגל פרו ישראליים, בארץ ובחו"ל, ומטרתו לאתגר, להשראה ולפיתוח פתרונות יצירתיים. הצוותים עמלו על אריזת הרעיון והפיצ' שלהם במשך 24 שעות רצופות.
בין הרעיונות שעלו היו: סרטוני אנימציה בסגנון 'ניר וגלי' שיציגו את טיעוניה של ישראל, משחק מחשב אינטראקטיבי מז'אנר אימה-הישרדות בו משחקים כבליין במסיבה ברעים שמנסה להינצל מידי החמאס, אתר שירכז את כל התכנים ההסברתיים וגם סרטוני דיבייט שייוצרו על ידי בינה מלאכותית. חלק מהמצגים קיבלו הזמנות להשתלבות בפרויקטים הסברתיים. 
טלי מלאך, מנהלת FUTURE HIT במכון טכנולוגי חולון: "אירועי ה-7 לאוקטובר המחישו בצורה הקרה ביותר כיצד לצערנו קמפוסים בארה"ב הפכו לחממות של שנאה ואנטישמיות. במיוחד בתקופות כמו אלו אנו מאמינים שעל ידי איחוד כוחות של סטודנטים ומומחים, נוכל ליצור פתרונות יעילים ומשמעותיים שיקדמו את מאמצי ההסברה הישראליים בקמפוסים בארצות הברית ומעבר לכך. 
אילנה שטיין, בכירה במערך ההסברה הלאומי: "אנשים פועלים מתוך רגש, הבעיה שלנו היא שהדור הצעיר ברובו בעולם מעורב רגשית עם הצד השני. הם לא יודעים את המידע המלא, והם מובלים רגשית מבלי שיש להם מידע קונקרטי. לכן אנחנו באמת מנסים לפעול ולהבליט את ההיבט האנושי. אחד האתגרים הגדולים שלנו זה להגיע לדור הצעיר ולגרום לו להיות מעורבים רגשית עם הצד שלנו במטרה לגרום להם לרצות לדעת יותר. הסיפור האנושי יוצר אצלם סקרנות."
רן נתנזון, ראש ענף חדשנות ומיתוג ישראל, משרד החוץ: "התפתחות הכלים הטכנולוגיים מאפשרת לכל אחד להפוך למסבירן. אם הייתם אומרים לי לפני 100 ימים שלישראל יהיה מרחב לגיטימציה כדי להמשיך בעוצמה הזו ובאינטנסיביות הזו, רוב המומחים בארץ היו אומרים שזה לא אפשרי. בפועל אנחנו רואים שהמצב בפועל הרבה יותר טוב."
מרום סיני, מנכ"ל חברת הסושיאל ברנדי, ממקימי מערך סושיאל בצה"ל: "הקהל הצעיר בעולם לא יודע איפה ישראל, אבל הם כן יודעים שישראל זה רע. צריך להתעסק במיתוג בקרב הקהל הצעיר כדי שידעו איפה זה עזה ולמה הגבול הצפוני עם לבנון הוא למעשה גבול עם חיזבאללה. טיקטוק, אחת הפלטפורמות הכי חזקות היום בקרב הצעירים, היא גם אחת הפלטפורמות שבה ישראל הפסידה בצורה המשמעותית ביותר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה