מדדים ומחקרים

בנק ישראל חושף: המלחמה תעלה 255 מיליארד שקל עד 2025

נגיד בנק ישראל אמיר ירון טוען כי הוצאות המלחמה הישירות בשנים 2023-2025, כולל הוצאות ריבית, פיצויים והוצאות אזרחיות אחרות סביב המלחמה, יעמדו על כ-215 מיליארד שקל, ובנוסף לכך אובדן הכנסות ממיסים בגובה 40 מיליארד שקל. סה"כ 255 מיליארד שקל בשנים אלה. 
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יונתן זינדל, shutterstock)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון על תחזית הצמיחה לשנים הקרובות: "התחזית לשנים 2023 ו-2024 היא של צמיחה של 2 אחוזים בכל אחת מהשנים, וצמיחה של 5 אחוזים ב-2025, זאת בתרחיש ייחוס של ירידה בהיקף המלחמה ברבעון הראשון של 2024".
עוד הוא ציין כ: "זה בהנחה של שמירה על היקף התקציב, לכן כ"כ חשוב שנשמור על מסגרת התקציב. אנחנו צופים שהאינפלציה תמשיך להתמתן, אבל יש סביב זה הרבה חוסר ודאות, אירוע הצפון ועוד, לכן אנחנו הולכים בצעדים מאוד מדודים".

עוד ציין ירון כי הוצאות המלחמה הישירות בשנים 23-25, כולל הוצאות ריבית, פיצויים והוצאות אזרחיות אחרות סביב המלחמה, יעמדו על כ-215 מיליארד שקל, ובנוסף לכך אובדן הכנסות ממיסים בגובה 40 מיליארד שקל. סה"כ 255 מיליארד שקל בשנים אלה. 
לצד כך ציין ירון כי ברור לכל כי יהיה גידול ארוך טווח בתקציב הביטחון הנובע מהמלחמה, הנובע מגידול תקציב להתעצמות מערכת הביטחון, הוצאות הריבית בגין כך וכן עבור הוצאות מנהלת תקומה, וקרא לממשלה להתכנס בהוצאותיה לסכום הצפוי לצאת במסגרת כך, וציין כי פעילות זו נעשתה במסגרת תקציב 2024: "שיש לך כל שנה נוספת עוד 20 מיליארד שקל הוצאת ביטחון, בואו קודם נצמצם את זה ל-20 מיליארד". 
עוד הסביר: :תהיה ועדה שתבחן את הצרכים, צריך לחדד עפרונות אבל גם להבין את צרכי המערכת, כנגד זה שתהייה לך הוצאה של 20 נוספים כל שנה, אתה לא רוצה להראות שהיחס החוב תוצר שלך מתבדר, אם לא מתכנס, לפחות לא מתבדר. אתה צריך להתכנס לסביבות ה-20 וזה מה שנעשה בממשלה. ייתכן שהיה אפשר לעשות יותר, ואולי היה צריך להפעיל את המע"מ כבר ב-24, אבל אלה בגדול ההתאמות כפי שאני מבין אותם. נעשו התאמות משמעותיות לטובת ההתכנסות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה