מדדים ומחקרים

מפתיע: זו העיר המסוכנת ביותר בישראל לרוכבי האופניים והקטנועים

עמותת "אור ירוק" חושפת כי העיר המסוכנת ביותר לרוכבי אופניים וקטנועים היא גבעתיים. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל העמותה: "ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה"
מערכת ice | 
רוכבי קטנוע (צילום אור ירוק)
עמותת "אור ירוק" פרסמה את הנתונים על העיר המסוכנת לרוכבי אופנועים וקטנועים. הבדיקה שנעשתה על ידי עמותה,  כוללת יישובים המונים למעלה מ-50,000 תושבים. על פי הנתונים שמפרסמת העמותה, 79 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.
מחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים בכמות הנהגים נאמדת בשיעור של 13.4% מבעלי הרישיונות אך כאמור חלקם בהרוגים בשנת 2022 נאמד בשיעור של 23% -  72% יותר מחלקם במצבת הנהגים. זוהי השנה הרביעית ברציפות שחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים במצבת ההרוגים גבוה באופן משמעותי מחלקם בנהגים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, הדגיש את חשיבות טיפול הנושא: "ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה. זוהי אחריות משותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי העיריות".
לפי נתוני עמותת אור ירוק, 71% מתאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופנועים מתרחשות בערים וביישובים. 31% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות בגבעתיים היו רוכבי אופנועים וקטנועים.
במקום השני, נמצאת העיר תל אביב עם נתון מדאיג לא פחות - 26% מכלל הנפגעים בעיר, מדובר על רוכבי אופניים וקטנועים שנפגעו בתאונות הדרכים.  רמת גן נמצאת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 25% מכלל הנפגעים בעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה