מדדים ומחקרים

חודש למלחמה: באיזו מדיה בחרתם להתעדכן?

השפעות המלחמה הורגשו גם בהרגלי השימוש של הישראלים ברשתות החברתיות ובטלוויזיה. אל מול ירידה חדה בשימוש באפליקציות הניווט, הורגשה עלייה משמעותית בשימוש בטלגרם בצפייה בחדשות. הנתונים המלאים
מערכת ice | 
חדשות 12 חדשות 13 (צילום מסך קשת 12, מסך רשת 13)
השבוע, ציינו חודש למלחמת 'חרבות ברזל', המלחמה שהשפיעה על אספקטים רבים בחייהם של אזרחי מדינת ישראל. על פי נתוני חברת yes, עיקר הצפייה בטלוויזיה בימים אלה הוא בערוצים כאן 11, קשת 12, רשת 13 וכאן 14, המשדרים רק חדשות.
במהלך השבוע הראשון ללחימה, נתונים הצפייה שברו שיאים ועמדו על 71% מסך הצפייה בחדשות. לאחר מכן, הנתון התייצב על 60% גבוה בכ-30% מימי שגרה. כמו כן, הרגלי הצפייה של הישראליים בתכני ה-VOD רשמו בתחילת המלחמה ירידה ולאחר מכן התייצבו.
בנוסף, נמצא כי הישראלים השאירו את המסכים פתוחים, אם בתחילת המלחמה מסכי הטלוויזיה היו פתוחים בין 14-12 שעות ביממה כעת הנתונים יורדים בעקביות ומתקרבים ל-10 שעות .
אירועי המלחמה השפיעו גם על השימוש בסמארטפון, על פי נתוני פלאפון, השימוש בטלגרם בטוויטר עלה אל מול ירידה בשימוש בוויז ובמוביט ככל הנראה גם בגלל השינויים שפיקוד העורף הכניס באפליקציה האהובה.
כאמור, טלגרם הפכה לפלטפורמה שהישראלים מתעדכנים בה במידע חדשותי על אירועי המלחמה ללא כל צנזורה (לדוגמא, צפייה בסרטוני הזוועות מה-7 באוקטובר). כיוצא מכך, השימוש באפליקציה זינק פי 2 מהשגרה בשל המידע שנמצא בה.
במקביל, הטוויטר שבשגרה משמש בעיקר עיתונאים ופוליטיקאים לצורך דיווחים חדשותיים וויכוחים פוליטיים, רשם גם הוא עלייה ממוצעת שעומדת על 58% בשימוש לאורך החודש האחרון לצד עלייה של 20% במספר המשתמשים מאז החלה המלחמה.
בזמן שהרשתות החברתיות והטלוויזיה רשמו עליות מתחילת המלחמה, עלה שבמקביל, השימוש באפליקציות הניווט נמצא בירידה לעומת השגרה. אפליקציית הניווט ווייז רושמת ירידה חדשה בשימוש בתחילת המלחמה והתאוששות הדרגתית עם הזמן, אם כי עדיין נמוכה משגרה: ווייז רשמה ירידה של 44% בשימוש בשבוע הראשון למלחמה לעומת השגרה, בשבוע השני והשלישי ירדה ב-35% ואילו בשבוע הרביעי רשמה ירידה של 33%.
כמו כן, גם באפליקציית הניווט הפופולרית מוביט, נרשמו עליות בשימוש בחודש האחרון. אם בשבוע הראשון למלחמה רשמה האפליקציה ירידה של 46% בהשוואה לימי שגרה, בשבוע השני נרשמה ירידה חדה עוד יותר בשימוש של 55% בהשוואה לימי שגרה. בשבועות השלישי והרביעי ללחימה רשמה מוביט ירידה בשימוש בהיקף של 43% ו-40% בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה