מדדים ומחקרים

מלחמת "חרבות ברזל": כך תוודאו שהממ"ד בטוח גם לילדים

המרחבים המוגנים מיועדים להגן עלינו במצבי חירום ביטחוניים. השהייה הממושכת במרחבים המוגנים מחייבת אותנו לוודא שהמרחב בטוח לילדים, לא רק נגד טילים, אלא גם למניעת תאונות

מערכת ice | 
מרחב מוגן (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
המצב הביטחוני מאלץ את כולנו, גם משפחות שפחות מתורגלות בכך, לשהות בבית עם הילדים ולהיות מוכנים להגעה מהירה למרחבים המוגנים. מלבד האיום הביטחוני, ישנו גם סיכון מוגבר לתאונות ביתיות עקב שהייה של כל המשפחה בחלל שאיננו מורגלים לו ובשל הצורך להזדרז ולהגיע למרחב המוגן.
אלו המלצות ארגון בטרם לבטיחות ילדים להתאמת המרחב המוגן לשהייה עם הילדים:
פנו את הדרך אל המרחב המוגן והכינו דרך גישה בטוחה. בנוסף, הרחיקו את הילדים מדלתות והחלונות על מנת למנוע חבלות או הילכדות אצבעות, בשל העובדה שהחלונות ודלתות במרחבים המוגנים כבדים הם עלולים להוות סכנה.
פנו מן המרחב המוגן חפצים או חומרים מסוכנים שעלולים לסכן את הילדים כמו חומרי ניקוי, תרופות וחפצים קטנים שהם עלולים לבלוע. וודאו כי רהיטים אשא מקובעים לקיר יציבים על מנת למנוע נפילת חפצים על הילדים. לבסוף, הרחיקו מהילדים מכשירים חשמליים אשר עלולים לגרום לכוויה כמו קומקום חשמלי.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "המצב הביטחוני מייצר לחץ, חרדות ופחדים גם אצל ההורים וגם אצל הילדים. ככל שנדאג מראש להרחיק סכנות מהמרחב המוגן ולהכשיר את הדרך אליו, כך הסיכון לתאונות ביתיות ירד. בנוסף, אנו ממליצים להכין מראש במרחב המוגן חפצים שיקלו על השהייה כמו משחקים, שתייה וחטיפים המותאמים לילדים. בזמן השהייה במרחב המוגן מומלץ לייצר לילדים אווירה נעימה באמצעות משחק משותף, שירים או ריקודים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה