מדדים ומחקרים

מזדהים? טיפול בבעלי חיים מלחיץ יותר מלהיות הורה לילד

סקר חדש שנעשה מצא כי אנשים חשים יותר לחץ מהטיפול בבעל החיים שלהם, מאשר הטיפול בילדים שלהם או ניהול זוגיות. כמו כן, נמצא כי הסבל של בעל החיים ככל שהוא מזדקן גורם ליותר צער בקרב הבעלים מאשר אירועים כמו פיטורים או גירושים
מערכת ice | 
כלב (צילום unsplash)
סקר חדש שנעשה בקרב 2,000 בעלים לחיות מחמד מארה"ב קבע: טיפול בחיית המחמד שלנו הוא עסק הרבה יותר מלחיץ מלהיות בזוגיות או מלהיות הורה ליד.
לפי נתוני הסקר המדויקים, 42% חשים לחץ מהיכולת שלהם לטפל בבעל החיים ביחס לזוגיות שלהם (37%) או ביחס להורות שלהם (30%). הסיבה האפשרית לכך היא כי 51% מהנשאלים מאמינים כי בעלי החיים שלהם גם חשים לחץ. כאשר נשאלו מה יכול לעזור לבעל החיים שלהם לחוש רוגע, המשיבים ענו תשובות כמו: בילוי זמן בחוץ (47%), בילוי עם בעלי חיים אחרים (46%), בילוי יותר זמן עם הבעלים (44%) ואפילו פגישות עם פסיכולוג לבעלי חיים (43%).
עוד נמצא בסקר, שנערך בידי OnePoll מטעם חברת אלווט מדע, כי בני אדם (65%) חושבים הרבה על הזדקנות בעל החיים שלהם, ככל שהם עצמם מזדקנים. יותר מכך, רבים העידו כי הם שמים לב מתי בעל החיים שלהם נהיה איטי יותר, מתי חסרה לו אנרגיה, אם הוא לא נהנה כבר מפעילויות רגילות, מתי קשה לו לעלות במדרגות ועוד. במקביל לכך, המשיבים שמים לב לאלמנטים אלו גם בעצמם.
שלוש הדאגות העיקריות בקרב הבעלים כשזה מגיע לחיות מחמד הן בעיות עיכול, חוסר היכולת ליהנות מפעילויות ומהחיים בכלל ובריאות הלב שלהם. כשזה לבריאות שלהם עצמם, הדאגות הן דומות.
הממצא המעניין ביותר הוא כי 68% מהמשיבים העידו שיהיה להם קשה לצפות בבעל החיים שלהם מזדקן וסובל. הנתון גבוהה יותר מאלמנטים לא פשוטים אחרים שיכולים להתרחש - אובדן של פריט יקר (62%), פיטורים (61%) או פרידה וגירושים (61%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה