מדדים ומחקרים

חול המועד בסימן יריקות על נוצרים: זה הנושא החם של השבוע

לאחר שבוע חול המועד סוער במיוחד, נתוני סקופר קבעו כי הנושא החם של השבוע היה היריקות על נוצרים בירושלים. אנשי התקשורת והפוליטיקאים נחלקו בנושא, שזכה לגינויים אך גם לתמיכה מפתיעה
מערכת ice | 
יריקות בירושלים העתיקה (צילום חיים גולדברג פלאש 90)
שבוע חול המועד הגיע לקיצו ולצערנו היה מדובר בשבוע סוער, לא פחות משאר חגי תשרי השנה. המצב במדינה הגיע כמובן לשיח ברשת והפעם הנושא החם של השבוע היה המנהג המגונה של יריקות על נוצרים בעיר העתיקה ירושלים
לפי נתוני סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות, המקרים הללו הביאו ל-4,313 שיחות ברשת, 34,918 תגובות ו-181,512 לייקים.
 

התיעוד של האירועים השונים הגיע כמובן לרשתות וגרף מאות של צפיות.
@tik90897 #נוצרים ♬ צליל מקורי - עובדיה טובול בטלגרם

הנושא כמובן הפך לדליק במיוחד בטוויטר. אלישע ירד, שלאחרונה עורר לא מעט סערה ציבורית הגיב את הדברים הבאים: "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים... אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות".
  
תגובתו של ירד כמובן גררה לא מעט ביקורות. עיתונאי כאן 11, עקיבא נוביק הגיב וכתב: "אם נערי גבעות נוצרים יפרקו דביל כזה במכות (מנהג נוצרי עתיק ורב שנים), אני לא מכיר הרבה יהודים שיתבאסו".
כתב חדשות 12, עמית סגל, כנה את ירד "בור ועם הארץ", והוסיף: "היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי".
הגינויים המשיכו עם תגובתו של אמיר ברקול שכתב: "אני זוכר את הסיפורים של סבא שלי איך הוא החליט לעלות לארץ מגרמניה ב-35 כי נמאס לו לחטוף יריקות ברחוב, ו-90 שנה אחר כך יהודים בארץ ישראל מתפלפלים אם יש הצדקה משפטית מבוססת דיה לעצור את היורקים".
אביעד סנדרס כתב: "תועבה של ממש. תועבה דתית, תועבה מוסרית ועוד יותר מכך זה רק מלמד שלא למדנו דבר מן התקופות שכך התייחסו אלינו. בושה וחרפה שאין כמותה".
מנגד, היו גם אלו שחשבו שמדובר ביריקות לגיטימיות, אם כי לא ברור אם דבריו של דור מוסקל נכתבו בכנות או בצחוק: "היום הם רוצים שלא נירק על נוצרים, מחר הם יבקשו שלא נצית מוסלמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה