מדדים ומחקרים

האטה? לא לוורן באפט - מניית ברקשייר האת'ווי מתפוצצת

חגיגה למשקיעים: רווחים חסרי תקדים בחודש האחרון ותשואה שנתית של 19.8%. מתחילת ספטמבר מניות החברה רשמו עליות מרשימות. שווי השוק של החברה עומד על כ-805 מיליארד דולר. הנתונים עלו על ציפיות האנליסטים ב-2.5%. בקהילת שוק ההון מסבירים: תוצאות הקונצרן - בעקבות התמדה והשקעה ארוכת טווח בעסקים איכותיים
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
נוכח נסיגת השוק הכללית, לרבות עליות הריבית והאינפלציה הגוברת בארה"ב, מדדיו המרכזיים של הוול סטריט ממשיכים להיחלש. החודש ירד מדד s&p ב-1.3%, כאשר לאורך השנה כולה נרשמה עלייה של 15.7%. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה חודשית של 0.42% ובמהלך השנה עלייה של 14.9%. מדד הנאסד"ק ספג את הירידה החודשית המשמעותית מכולם – 2.83% (וירידה כללית של 13% מאז תחילת השנה).  
חרף הקשיים הניכרים שרושמת הכלכלה האמריקאית, מניותיו של איל ההון, המשקיע והפילנתרופ וורן באפט רושמות הישגים מרשימים לאין שיעור. קונצרן ברקשייר האת'ווי המתמחה בתחומי הביטוח והקמעונאות מציע משני סוגים שונים, ושתיהן צברו רווחים חסרי תקדים: סוג A (BRK.A) וסוג B (BRK.B). עלויות של מניה מסוג A גבוהות יותר. לאורך השנה הקלנדרית הן עלו בעקביות בכ-20%. מניה B הגיעה להישג מטורף ועלה ב-35%.
התוצאה משמחת מאוד את המשקיעים: מניית ברקשייר האת'ווי מסוג B עלתה רק החודש ב-2.81% ועומדת על 371 דולר. מניות מסוג A נסחרות בעלות של 562,860 דולר ומתחילת ספטמבר רשמה עלייה של 3.57%. אסטרטגיית ההשקעות של באפט כוללת התמדה, והדבר ללא ספק משתלם: הוא מזהה עסקים איכותיים ודבק בהם לטווח ארוך. ברקשייר האת'ווי עצמה פרסמה את נתוני התשואה השנתיים שלה לבעלי המניות – 19.8% בממוצע. שווי השוק של החברה הוא כ-805 מיליארד דולר.
פורטל יאהו פייננס מרחיב כי ברקשייר האת'ווי בניהולו של באפט שומרת על אחזקת מזומנים ניכרת ועמדת הון חזקה. העובדה שהחברה מאפשרת נזילות גבוהה יחסית, מייצרת גמישות – היא יכולה לרכוש שוב מניות באופן קבוע. במחצית הראשונה של 2023 נרכשו מחדש מניות שווי כ-6 מיליארד דולר. על פי סיקינג אלפא לברקשייר יש ניסיון בבניית הון מהשקעה בחברות בודדות, גם בתקופות בהן שוקי המניות, באופן כללי, היו יקרים.
  
על פי דוח שפורסם על ידי אתר סיקינג אלפא, מי שרגילים להסתכל על ברקשייר כמניית ערך, אולי לא יחשבו שהיא תספק צמיחה רבה. עם זאת, בהתבוננות על  Seeking Alpha Quant קצב הצמיחה השנתי הממוצע (CAGR) לחמש שנים של החברה הראה צמיחה גבוההבחמישה מתוך שבעה רבעונים אחרונים החברה השיגה ביצועים טובים מהצפוי. בארבעת הרבעונים האחרונים רווחיה עלו כל ציפיות האנליסטים ב-2.5%.
מאז יום היווסדה ב-1955 הקונצרן הצליחה לאגד תחתיה יותר מ-90 חברות בת, בתחומים שונים כגון עיתונות, הנעלה, מוצרי ריהוט וטואלטיקה, נפט וביטוח. תחום הביטוח עדיין מהווה הרכיב העיקרי מהכנסותיו הכוללות של באפט בברקשייר האת'ווי. מניית BRK.B היא למעשה חלק מקבוצת ביטוח רכוש ונפגעים של זקס, שמדורגת בין מהמובילים מתוך יותר מ-250 תעשיות מדורגות בחברה. קבוצה זו לבדה רשמה ביצועים טובים מהשוק בשלושת החודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה ההבדל בין סוג b לסוג a?
    יוסי 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש דרכים נוספות להשקיע בבאפט חוץ מלקנות את המנייה של החברה?
    סגור