מדדים ומחקרים

היכן יש הכי הרבה יהודים בעולם בערב החג? התשובה המפתיעה

לקראת ראש השנה הסוכנות היהודית בדקה כמה יהודים יש בארץ ובעולם, ומצאה כי ישנם יותר יהודים מחוץ לישראל מאשר בתוכה. הקהילה היהודית הגדולה בעולם, שאינה בישראל, נמצאת בארה"ב, ובארץ גרים היום כ-7.2 מיליון יהודים
מערכת ice | 
רימונים (צילום vecteezy, freepik)
היכן גרה הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם? ובכן לפי נתוני הסוכנות היהודית, הקהילה היהודית הבין-לאומית בערב ראש שנת תשפ"ד היא הגדולה ביותר, ולא זו שבישראל.
לפי הנתונים של מחקרו של פרופסור סרג'יו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית, חיים בעולם כ-15.7 מיליון יהודים, ובשנה האחרונה מספר היהודים גדל בכ-100 אלף איש. כ-8.5 מיליון יהודים חיים ברחבי העולם וכ-7.2 מיליון יהודים חיים במדינת ישראל. בפרט נמצא כי הקהילה הגדולה ביותר בין הקהילות שחיות בחו"ל היא זו שבארה"ב, שמונה כ-6.3 מיליון יהודים.
לאחר ארה"ב המדינה עם הקהילה הגדולה ביותר היא צרפת עם כ-440 אלף יהודים, לאחר מכן קנדה עם 398 אלף יהודים, בריטניה עם 312 אלף יהודים וכך הלאה.
בין המדינות במזרח אירופה, נמצא כי ברוסיה חיה קהילה של כ-132 אלף יהודים, ובאוקראינה רק כ-33 אלף יהודים (קהילה שקטנה וחלקה אף עלה לארץ בעקבות המלחמה). בכללי באירופה ישנם כ-1.3 מיליון יהודים, בעוד שבדרום אמריקה גם מציגים נוכחות יהודים עם קהילות של אלפים בברזיל, מקסיקו, צ'ילה ועוד.
בבחינה של המדינות הערביות נמצא כי ישנה קהילה של כ-27 אלף יהודים. רובם מתגוררים בטורקיה, חלקן באיראן, מרוקו, טוניסיה ורק 500 באמירויות. קהילות יהודיות יש גם באוסטרליה, דרום אפריקה, ומדינות נוספות.
בסך הכול נמצא כי כ-25.5 מיליון איש זכאים לעלות לארץ מתוקף חוק השבות. כ-7.7 מיליון מהם חיים בישראל והשאר נמצאים כמובן בחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה